Babyønske �� Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Nei. Poteter tåler ikke frost. Da får de vond smak.
PopUp Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2011 Ja, har hørt det jeg også... Men så leste jeg om noen som lagde masse suppe for å fryse ned og de tilsatte rå poteter før frysing.
Behnari Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Hvorfor vil du gjøre det? Poteter holder seg i kaldt vann i noen dager i kjøleskapetter at de blir skrelt. Ellers så kan du jo blansjere dem og så fryse, kanskje?
PopUp Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2011 Rett og slett fordi jeg lager midager i store porsjoner og fryser ned. Til nå har jeg tatt opp porsjoner på morgenen og skrelt poteter og kokt dem når jeg har kommet hjem fra jobb. Hadde spart noen minutter på å ta opp en pose med rå potetterninger og slengt dem i en kjele Men om de holder seg noen dager i vann i kjøleskapet, så er jo det et bra alternativ
Nagilimia Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Bare hvis man tørrfryser slik som maten i frysedisken er og det kan man ikke hjemme. I supper å slikt kan det kanskje gå bra når mengden blir så liten, men tror ikke jeg satser på det...
mamma mitt Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Artig spørsmål da jeg jobbet på butikken Coop var det alltid en koselig gammel kar som sa : "Du ..... veit du da går an te frysa pote rå" nei svarte jeg da (for visste ikke det) "Jau du måo berre ta dei rett tå frysen og rett i kokande vatn".. Får gjøre et forsøk du da mener han skrelte de før frysig, men prøv en med og en uten skall :-))) Lukka te har ikke prøvd det selv men er fristende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå