Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som fortsatt er veldig urolig på natten,dvs våkner med alt fra 1, 2 og 3 timers mellomrom hele natten. Gråter da ofte, men kan også bare ligge i vugga og bli vugget opptil et par timer uten å sovne...

Tips til hvordan vi kan lille baby til å sove mer? Han er jo trøtt....han blir ammet et par ganger i løpet av natten og får fast føde i tillegg til amming på dagtid.

Fortsetter under...

Skrevet

Dentinox!

Vår lille på 8,5 mnd våknet hver time, sutret og klaget, og var nesten umulig å få til å sove igjen. Så prøvde vi dentinox på tannkjøttet, og nå sover hun natten igjennom! Fantastisk!

Skrevet

Jeg har også en på 8 mnd som våkner 2-4 ganger om natta. Sovner på ført igjen (med pupp). Trur det er tenner, men ville ikke finne på å smøre Dentinox annet enn når han åpenbart har vondt (og jeg ser tanna er på vei), da det innholder 96 % alkohol! Har selv prøvd det i munnen og den bedøvende virkningen går bort igjen etter noen minutter, så tviler på at det er Dentinox som gjør at hun sover hele natta? Anyway, jeg trøster meg med at det er en periode.

Skrevet

Hahaha! Du får det til å høres ut som jeg skader ungen min! Selv om dentinox inneholder mye alkohol, blir det jo ingenting igjen når du tar litt på fingeren og smører på tannkjøttet til babyen! Hvis det fungerer for deg å amme 2-4 ganger om natta, bra for deg. Jeg orket ikke det i lengden, og det er uansett ikke bra for tarmene til mini å få masse mm om natta. Men, deg om det, februarmamma.

Uansett, jeg har sjekket med apoteket. Det er ikke farlig å bruke dentinox, og den bedøvende effekten som varer i noen minutter, er hos oss nok til at mini sovner igjen.

Skrevet

Hos oss har det hjulpet å få litt mer struktur på dagsovingen, og da spesifikt å gå ned fra tre til to lurer. Fra vi sluttet med nattammingen for en måneds tid siden, har gutten vår (åtte mnd) våknet ofte, men de siste dagene har han sovet til 5-6 og deretter gjerne en time til etter amming. Så jeg anbefaler litt mindre soving på dagtid, og i tillegg må du sørge for at han spiser nok på dagtid.

Når det gjelder Dentinox, består det ikke av 96 % alkohol! Når jeg googler, ser jeg at det er 2 mg 96 % i 10 mg Dentinox, og at det dermed inneholder i underkant av 20 % alkohol (som for øvrig er for mye i mine øyne, det og).

Skrevet

96% alkohol, haha!! Det er jo hjemmebrent :)

Annonse

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

http://www.aftenposten.no/helse/article4207863.ece

Er visst ikke anbefalt å bruke dentinox lenger. Men Ingen forskning som forøvrig viser det ene eller det andre.

Men mini her er 7 mnd og har i det siste våknet litt mer, mye er pga tenner. Jeg tar fingeren min og klemmer litt hardt på gommene, da slipper gjerne taket på en nerve om du forstår. Det var det min fastlege anbefalte ifb med tannfrembrudd.

Mini her liker å ha det ganske kjølig på rommet, så jeg har kjøpt noen varme pysjer og har det ganske kjølig der inne da sover hun bedre.

Jeg pleier også å "forebygge" sult ved å gi en flaske velling rett før jeg selv legger meg. Det gir jeg mens hun ligger og spiser i søvne tar henne ikke opp. Etter jeg begynte med dette sover hun MYE bedre :)

Kjedelig når de små ikke sover godt altså. Ønsker dere en god natt!

Skrevet

Stemmer som hun over her sier; Dentinox er ikke lenger anbefalt å bruke ved tannfrembrudd hos baby, ref Legemiddelverket:

http://www.slv.no/templates/InterPage____83106.aspx

Jeg tror uansett at det kan være mange andre grunner til at babyer våkner om natta enn bare tenner, og her er ofte samsoving den beste "medisinen", som sikrer oss begge mest mulig søvn:)

Skrevet

Jenter, da skal jeg ikke være så skråsikker ang alkoholhalten. Det står 96% på flaska, men her har etiketten gått i oppløsning, og det kan være som noen her skrev 2 ml pr 10 ml. Men 20 % er også litt, all den tid man er så forsiktig med det ellers.

Skrevet

Det er vel ikke alkoholen som er det verste med Dentinox uansett, men det bedøvende stoffet Benzokain.

Skrevet

Jeg har sjekket på apoteket, og grunnen til at "alle" er så negative til dentinox er at det i USA har vært noen tilfeller av bivirkninger. Men, for det er et men, i Norge selges ikke den samme dentinoxen som i statene. Her er den mye, mye mildere. På apoteket der jeg kjøpte den, sa de at det var bare å bruke den hvis barnet var synlig plaget.

Skrevet

....dette endte opp med å bli en diskusjon for/mot dentinox. Beklager det, 321.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...