Gå til innhold

Amming av urolig baby...noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror på 3 uker er så urolig når han skal ha mat. Tar noen sugetak for deretter å slippe puppen, virrer med hodet og gaper etter puppen, lager irriterte lyder og sparker fra med beina. Virker som han trykker. Noen ganger virker det som han er utålmodig før utdrivningsrefleksen får melka til å strømme, mens når den kommer så kommer det kanskje for mye av gangen. Tror han sluker mye luft når han holder på sånn, passer på å forsøke å få han til å rape etter måltidene. Ofte ligger han å grynter etter at han blir lagt ned etter mat, og sparker fra med beina. Han spiser bedre på nattestid, kanskje fordi han da nærmest spiser i søvne...?

Noen som har vært borti dette og har noen tips? Mye styr rundt ammingen her synes jeg....kan jo ikke amme en sånn rotekopp offentlig ihvertfall....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan prøve å få igang utdrivingen før du legger han til.

Har hatt litt av samme problemet selv. Men min jente har ofte blitt så sint at jeg av og til har måttet gi opp å prøve å amme henne og heller gi henne en flaske mme i stedet for. Opplevde dette særlig hvis hun ble litt for sulten.

Jeg fikk også etterhvert tak i spray for å hjelpe på utdrivingen, men syns ikke alltid den var så mye til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...