Gå til innhold

Gå til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er elleve dager gammel i dag, han har øyekatarr, tett nese og svetter om natten uansett om han sover uten klær. Han er ikke spesielt slapp, men virker forkjølet.

De siste dagene har jeg hatt flere symptomer på uvi, skal vi gå til legen eller bare vente til det går over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han høy temperatur da? Bedre med en gang for mye til legen spør du meg...

Hva står uvi for? Mulig jeg har et blonde moment her, hehe :-)

Skrevet

prøv å ta morsmelk i øyet og i nesen.. det fungerer flott!! :)

ellers er han jo så liten så jeg ville ringt helsestasjonen og rådført meg der jeg....... så er du sikker... en telefon koster så lite... :) bedre å høre med de, enn oss her inne tenker jeg .... stakkars lille.... ikke greit å bli forkjølet 11 dager etter at man er kommet til denne store verden...:)

Skrevet

og husk at når du vasker øyet så vask fra ytterst av øyet og så inn mot midten(mot nesen) ... ellers drar du smitten tilbake bare..... :)

Skrevet

Morsmelk i øynene hjelper mot øyekatarr. Kjøp saltvannsdråper på apoteket og drypp i nesa før hver amming. Det er veldig vanlig at de sliter med tett nese de første ukene.

Ellers mener jeg å ha hørt at små babyer ikke svetter, de regulerer temperaturen gjennom hodet. Kan det være noe annet?

Skrevet

Takk for svar! Uvi står for urinveisinfeksjon. Vet ikke hva svetten kan være, for jeg hat hørt det samme selv, at de ikke svetter. Tror nok vi tar en telefon jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...