Gå til innhold

Jeg er så SLITEN av hunden vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner snart ikke hva vi skal gjøre.

Jeg vurderer å omplassere han, men har skikkelig dårlig samvittighet, for det er jo vi som valgte å kjøpe han. Men jeg angrer!

Har prøvd hundekurs, men det gikk ikke.

Vi er strenge og viker ikke på grensene. Men det går ikke inn.

Han vet han ikke får være i sofaen, eller på babyen sitt leketeppe, men han klarer ikke dy seg. Og når vi oppdager han der blir han så opphisset at han sprayer hele sofaen eller teppet med tiss, MYE tiss.

Vi har aldri straffet han med vold, snakker kun strengt til han, roper ikke.

Han har glefset etter barna våre, en gang bet han nesten eldste i ansiktet, barnet gjorde ikke noe, satt bare å så på TV på gulvet. Hunden kom å la seg ved siden av å ville ha kos. Men plutselig glefset han. Jeg satt å så på, ungen gjorde ikke noe galt.

Han bjeffer som en gal hvis det ringer på. Også når ungene har besøk, nå er det blitt slik at barna vil ikke ha venner her på besøk.

Vekker babyen.

Det er så mye mer. Vi har prøvd mange tiltak, ikke en gang en hundetrener klarte å nå inn til han.

Han kan ikke gå i bånd, er helt demonisk hvis det kommer andre hunder. Er umulig å gå med han når barna er med.

Han får 5 turer om dagen.

Han kan ikke være på stua lengre så nå har jeg stengt grinda å lagt hundesenga i gangen, men han sitter i trappa å piper med snuten klemt mellom sprinklene. Der har han sittet i 1 time enda senga, vannskåla og matskåla står nede i gangen.

Skrevet

I ditt tilfelle ville jeg omplassert hunden uten dårlig samvittighet..

Dette pga flere ting du nevner..men hovedsaklig pga at du skriver at hunden glefset etter barnet...

Dette høres ikke ut som en hund som har det bra.. sier ikke at det er deres feil.. det har jeg ikke kompetanse for å uttale meg om... Men noe skurrer fælt her.. Og hunden fortjener også ha det bra i tillegg til at barna dine MÅ komme i første rekke og være trygge!

Håper dere finner en god eier som har tid og tålmodighet til å forsøke å gjøre noe med det du nevner her...

Skrevet

hm, jeg ville sendt vekk en hund som glefset etter mitt barn uansett hvor glad jeg var i hunden. Da har enten jeg feilet for hardt når det kommer til oppdragelsen av hunden at jeg ikke takler dyret, elelr så er det noe galt med dyret. Uansett så hadde jeg aldri hatt en hund i hus som bet etter barnet mitt. Det kan gå svært galt for både barn og hund!

Skrevet

Vi fikk hunden da han var 1 år, og vi har jobbet mye med hunden. Skjønner ikke helt hvor vi har gjort galt. Men vi har nok ikke hadd så mye tid i det siste å følge han opp.

Våre barn har han akseptert, men andre barn har han helt fra starten av vist oss at han ikke liker. Har bjeffet hvis han føler de kommer for nær.

Vi har jobbet MYE med hunden, også sammen med hundetrener.

Hunden hadde nok helst sett at det var kun han og jeg som eksisterte. Da han er veldig knyttet til meg.

Det kommer nok til å bli vanskelig å omplassere han da han er skeptisk til nye mennesker.

Etter vi fikk et nytt barn så har han blitt voldsomt sjalu og skal kun sitte ved bena mine, han viser tydlig at han ikke helt liker babyen. Så jeg er redd for hva som vil skje når babyen blir mobil.

HI

Skrevet

Jeg omplasserte da vi ventet nytt barn. Han var passe sjalu og likte ikke at jeg koste med det store barnet. Glefset og bet. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg tok det valget.

Skrevet

Du kan ikke beholde en hund som utviser en atferd som får deg til å være redd for hva som kan komme til å skje med barna.

Det er det eneste riktige å forsøke å omplassere ham, og jeg vil tro at hunden vil få det bedre i en familie uten små barn, med tanke på at du sier at han er skeptisk til barn generelt.

Skrevet

Det er ikke sikkert det er dere som har gjort noe galt... Du sier han var 1 år da dere fikk han.. hva vet du om fortiden hans? Det kan godt være det ligger noe der...

Man skal være forsiktig med dyr og barn.. og jeg ville ikke nølt i ditt tilfelle..som du sier selv..hva skjer når baby blir mer mobil?

Jeg ville forsøkt omplassering..og om det ikke går så finnes det kun en god løsning er jeg redd:( uansett hvor hjerteskjærende det måtte føles..

Skrevet

Stakkars hund.

Dette er helt klare tegn på en hund som ikke har det bra. Den virker stresset. Har dere fått den sjekket hos veterinær slik at dere har fått avdekket at den ikke har smerter eller ubehag?

Hva slags rase er dette?

Du skriver at den får 5 turer hver dag....hva vil det si? Tisseturer den samme runden? Får den brukt seg? Altså fysisk OG psykisk?

Får den ro rundt seg?

Jeg sier ikke at du HI har gjort noe galt, så jeg mener ikke dette som kritikk til deg. Men noe er galt, og jeg syns synd på hunden. I tillegg er det ikke en holdbar situasjon når den er utrygg rundt barna.

Jobber selv med hunder, syns det høres veldig rart ut at en hundetrener "ikke når inn".

Skrevet

Jge kan ikke fatte hvorfor folk skaffer seg hund når de ikke har tid til den.Alt for mange som gjør det.Skjønner ikke at det går ann.Hunden merker nok at dere ikke er noe spesielt glad i den.trist er det.Jeg syns du skal prøve å gi hunden ett nytt hjem.Kankje den passer best hos mennesker uten små barn.Snille mennesker.Er så mye folk der ute som ikke er snille mot dyra sine.Gi hunden ett nyttt liv hos noen mennesker som er oppriktig glad i hunden.og behandler den pent.

Skrevet

hadde ikke vurdert omplassering en gang, livet er for kort til å ta vare på dårlige hunder!

en hund som oppfører seg slik, og var over året når dere fikk han, og du har prøvd tiltak, nei den hund hadde ikke fått leve videre her i huset

Skrevet

Hvis de velger å avlive hunden.så syns jeg de burde få en dyrlege hjem til seg som kan la den sovne inn der. så slipper hunden å bli så stresset.Syns det er trist at hunden kom ditt.Tror ikke det er hunden det er noe galt med.men eierne

Skrevet

5 turer?

5 gåturer? 5 tisseturer? Om dere går med han 5 ganger om dagen kan faktisk det virke mot sin hensikt, og rett og slett skape en stresset hund.

Jeg elsker hunder, er oppvokst med dem og har trent både egne og andre sine hunder. Når det gjelder hund og barn er jeg nådeløs. Tegn til agressivitet er aldri bra, og ihvertfall ikke uprovosert.

Om du legger på her for å lette din egen samvittighet er vanskelig å si, men om alt dette er fakta hadde jeg omplassert. Men KUN om jeg fant noen som viste om problemene og som hadde tid og vilje til å jobbe med hunden!!

Skrevet

Ble feil ser jeg nå. Jeg mente at du absolutt bør omplassere uansett selv om du legger på eller ikke. Hunden fortjener en ny sjanse hos noe som vet hva de gjør. Men vær obs på hvem dere overfører han til! Om så kontakt dyrebeskyttelsen så de kan hjelpe til. Dyret er jo til en belastning der han er nå så det bør bi fortgang i en overføring.

13:03

Skrevet

Vi kommer ikke til å avlive hunden.

Ja vi har vært flere ganger til dyrlegen, de har sjekket han for alt.

Han er egentlig en veldig fin hund, men han er utrygg rundt barn. Jeg kan forsikre dere om at vi gjør alt vi kan for at hunden skal ha det bra.

Jeg tror at hunden tålte dårlig at han fikk nye eiere, at det er der problemet ligger, han var veldig knyttet til de forige eierne som var et eldre ektepar. De hadde også flere hunder.

Dyrlegen kalte hunden min for bipolar siden han kan være veldig glad i et øyeblikk, for plutselig å føle seg truet, så kan han virke lei seg helt uten grunn å sitte å pipe.

Han får 3 korte tisseturer, fra 30 minutter til 1 time og to lange turer om dagen som varer fra 1 til 3 timer. Der vi går i skogen.

Det jeg mener med at vi ikka har fått fulgt han like mye opp i det siste er at jeg har vært gravid med diverse plager og mannen min har vært alvorlig syk, mye på sykehus. Da har vi ofte ikke hatt mulighet til de lengste turene og har heller ikke hatt tid til å være på hundekurs og trene med hundetrener.

HI

Skrevet

Han er blitt vant med for mye turer. Når dere nå minker det blir han stresset. En hund trenger ikke så mye tur og dere legger lista altfor høyt!

Skrevet

Nei jeg legger ikke på. Det er heller motsatt siden jeg føler det er vår feil og jeg er litt flau over at hunden er slik.

Jeg ser når han har gode perioder er han en herlig hund. Men hos oss fungerer han ikke.

Vi bor i blokk så han har ikke mulighet til å stå ute så derfor er vi på mange turer.

HI

Skrevet

Vi ble anbefalt å gå mange turer siden han hadde så masse energi.

HI

Skrevet

Uff stakkars dyr.... og stakkars dere eiere.

Tviler ikke på at dere gjør det beste dere kan i en hektisk hverdag. Og det virker som dere har gjort masse allerede.

Men tydeligvis ikke nok da siden hunden er så stresset. Stakkars.

Syns du burde gjøre det rette her og prøve å finne nytt hjem til den, kanskje uten små barn. Med erfarne mennesker.

En hund er en hund og du må ikke menneskliggjøre den ved å ilegge den mennesklige følelser etc. Den tenker ikke på forrige eiere slik vi mennesker tror. Hunder er mer energi, de lever i nuet. Kan jo virke som energien i hjemmet deres ikke er så bra, i alle fall ikke for denne hunden.

Det betyr ikke at dere er uegnede hundemennesker, men for akkurat DENNE hunden, passer nok ikke deres hverdag for den. Og det burde respekteres.

Man skal ikke tolerere at den snapper og glefser og ikke er trygg rundt barn. Hunden gir mange signaler på at den er utilpass og mistrives, og glefsingen er et desperat rop fra en desperat hund - syns jeg.

Fjern den fra disse situasjonene den så opplagt ikke takler. Faste, trygge rutiner. Ingen hund trenger opp mot 4-5 timers tur hver dag - i alle fall ingen familiehund.

Gi den 3 turer pr dag, evt tilgang på hage, faste måltider, hodetrening, ro...hunden virker å trenge trening for å roe seg ned.

Syns du, HI, burde være fornuftig nok til å omplassere. I blant er det å elske noen å vite når man skal gi slipp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...