Gjest vintermamma :) Skrevet 10. oktober 2011 #1 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hei! Jeg 27 år, akkurat ferdig utdannet og har jobbet en måned i ett ett årsvikariat. Giftet meg for 1 1/2 år siden og vi har nå lyst å starte en familie, tenker hvertfall på hvordan jeg skal kunne gjøre det i forhold til jobb. Er det noen som kan forklare meg hvordan det fungerer å bli gravid i løpet av et vikariat? Jeg vet man må jobbe 6 av de siste 10 månedene (hvordan funker det egentlig?) Dersom jeg blir gravid rundt juletider/nyåret en gang vil jeg ha termin rundt august.. (dette selvfølgelig kun visst vi skulle være så heldig at alt skulle gå superraskt, noe det garantert ikke gjør). Må jo begynne å se etter en ny jobb også på nyåret,(har jo veldig lyst at det skal ordne seg med fast ansettelse) så dette kan by på flere utfordringer merker jeg. Noen tips fra noen rutinerte der ute settes stor pris på Hilsen en som har lyst på en solstråle i 2012. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143664230-gravid-i-vikariat-noen-som-vet-hvordan-det-fungerer-i-forhold-til-permisjonspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villa villekulla Skrevet 11. oktober 2011 #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei! Jeg kan fortelle om min situasjon. Jeg begynte i et årsvikariat i august 2010. Fant ut at jeg var gravid i begynnelsen på november. Og fødte en liten en i juli. Jeg ble også sykemeldt fra desember og ut svangerskapet. Noen perioder var jeg tilbake i jobb, men fikk ikke jobbe pga svangerskapskomplikasjoner og ble fullt sykemeldt. I perioden jeg gikk sykemeldt, fikk jeg akkurat det samme som jeg skulle hatt hvis jeg har vært i jobb. Det vil si at jeg fikk opptjent det jeg skulle (6av 10) siste måneder. For sykepenger er det samme som jobb. Nå har jeg permisjon og får det samme som jeg skulle hatt hvis jeg hadde jobbet der. Alikevel om at vikariatet mitt var ferdig i slutten av juli 2011. Fikk utbetalt ekstra feriepenger for 5 uker fra min arbeidsplass for at jeg ikke rakk å ta ut ferie før jeg gikk ut i permisjon. NAV tar over betaling for at jeg ikke jobber der lenger og jeg får lønnslipp fra dem. Så hvis du har et årsvikariat med faste timer går det på det samme som at du skulle hatt fast stilling. Men hvis du jobber som evt tilkallingsvikar tror jeg det er andre regler. Da går det på prosent og gjennomsnitt. men dette har ikke jeg satt meg inn i. Ulempen med at du ikke har fast jobb,er at du ikke har en jobb å komme tilbake til, samt at du kanskje ikke får tatt ut ferie, noe som mange gjør i forbindelse med å få lengre permisjon. Men lønnsmessig så vil du få d samme håper du ble fornøyd med svaret Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143664230-gravid-i-vikariat-noen-som-vet-hvordan-det-fungerer-i-forhold-til-permisjonspenger/#findComment-143668219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå