Gå til innhold

8 mnd, vil ikke ha melk. Andre som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt kuttet selv ut puppen når han var 6 mnd, han tok da flaska to ganger om dagen. Kuttet så ned til bare morgenen, tok litt melk i kopp på kvelden. Neste er at han bare ville drikke 100 ml om morgenen, og ikke noe om kvelden. Nå vil han ikke ha noe melk i flaska, ikke i tutekopp eller vanlig kopp. Hverken kald, lunken eller varm. Helsesøster sier han må ha melk, og jeg kunne ikke blande nan i grøten. Han spiser 4 måltider med fast føde (2 av dem er grøt, er jo melkepulver i grøten) og drikker masse vann, men hun mener han må ha melk. Kunne begynne med litt yoghurt, noe som har gått bra. Lurer egentlig på om det er noen andre som har opplevd dette, hva har dere gjort? Begynt med kumelk tidligere? Bruker pålegg med melk i, men føler at det ikke er nok etter det helsesøster sa. Syns selv at han får i seg nok melkeprodukter, men tør ikke stole på meg selv her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vokser og legger godt på seg, var 73,5 cm og 10,1 kg på 8mnd kontrollen.

Skrevet

Hei. Har samme problemet, men jeg har aldri ammet babyen. Min baby er nå 7 mnd, og han vil ikke ha mme. Etter at han begynte og spise grøt,middag og frukt vil han ikke ha mme. Han liker godt vann og drikker mye vann som tørste drikke og til måltider. Vi startet allered fra babyen var nyfødt med å gi (kokt)vann på flaske.

Babyen drikker som regel 1 flaske med mme ca 180 ml før frokost, det er det hele vi får i han i løpet av dagen.

Spurte helsesøster om babyen får dekket sitt kalsium behov siden han drikker så lite melk. Helsesøster mente at han gjorde det siden han får grøt som er tilsatt kalsium. Men helsesøster sa også at vi ikke måtte slutte og gi babyen melk.

Skrevet

Takk for svar, får bare fortsette å tilby han melk og håpe han drikker litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...