Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grøtpakken står det at man skal varme opp vannet til ca 40 grader, betyr det da at man slipper og koke grøtvannet? Nå koker vi det, men det tar jo så lang tid før det blir kaldt nok igjen. Hvordan gjør dere det?

Jenta mi er 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Det er jeg usikker på, men her koker jeg 500 ml vann hver kveld som settes i egen beholder i kjøleskapet når det har blitt lunkent. Slik at jeg blander med varmt, kokt vann og kaldt kokt vann når vi blander grøt :)

Skrevet

Jeg koker det(til 6 mnd hvertfall). Har vannet over i grøtskålen for å avkjøle det, syns ikke det tar så lang tid jeg. Om jeg har kokt avkjølt vann varmer jeg det litt i mikroen.

Skrevet

Takk for svar! Da fortsetter jeg og koke det en stund til :)

Skrevet

Fikk også beskjed på HS at ikke trengte å koke vann til baby etter 6 mnd! Jeg tar kaldt vann fra springen og varmer i micro`n.

Skrevet

jeg koker litt vann og blander ut med kaldt vann fra springen. Jeg gir henne også vann fra springen. Hun spiser jo på alt, sleiker på gulvet så jeg ser ikke helt grunnen til at jeg skal koke grøtvannet når det ikke står at det må være kokt.

Vann til mme koker jeg da og avkjøler. Dette fordi det står på pakken at det skal være kokt.

Det kan jo bli bakterievekst i vann som står også tenker jeg. Om beholderen ikke er steril så blir det jo bakterier der selv om vannet er kokt.

Skrevet

Hei. Jeg gjør følgende:

- Koker vannet i en panne. Kjøler vannet ned og setter det så i kjøleskapet.

- Når babyen skal ha grøt, heller jeg vannet over i en skål/talerk og varmer opp ca 1 min. i microovn.

- Rører så grøtpulveret i vannet. Grøten er da passe temperert for babyen til og spise.

(Ca 1 gang for dagen varmer jeg litt sviskesaft sammen med vannet i microovnen).

Skrevet

Jeg koker opp vann og blander pulveret ut med en gang. Tilsetter eventuelt litt kaldt vann fra springen i den ferdigblandede grøten, ellers bare blåser jeg godt på hver hver grøtskje og tester på egen leppe før jeg gir. Min logikk er at melkepulveret i grøtpulveret bør blandes ut med kokt vann, noe med bakterievekst a la mme-pulver. Correct me if I'm wrong. :-)

Drikkevannet tas rett fra springen uten å kokes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...