Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Er det bedre å gjøre det i forbindelse med sommerferien eller er det hipp som happ? Vet at det blir trist for henne uansett når det gjøres, men det er en nødvendighet. Noen med råd og erfaringer som har gjort dette?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Så lenge det er en mulighet for å slippe å bytte skole midt i året så bør barn slippe. Det er ikke enkelt å begynne i ny klasse på ny skole midt i aktiviteter og rutiner. Jeg skiftet skole på mitt barn og vi ventet til nytt skoleår, dro dit og hilste på klassen før sommerferien og det gikk bra da hun begynte, litt vanskelig er det innimellom, men hun begynner å roe seg i ny skole nå. Det er en påkjenning for barn, noen takler det bedre enn andre.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg vet det er en påkjenning, så gruer for dette. Greia er at hun går på en kristen privatskole, og jeg vil ut av den tilhørende menigheten, vi ikke at hun skal få mer av den kristendomsundervisninga. Så jeg tenker litt sånn at jo fortere jo bedre, så slipper hun å få knyttet altfor sterke bånd før hun skal i ny klasse. Er ganske fortvilende dette her.Vurderer fram og tibake. HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Nå har vi ikke byttet midt i skoleåret, men ganske tidlig på skoleåret. 2 mnd. etter skolestart, byttet vi skole for vi flyttet. Og sønnen min fikk venner med engang. Han taklet det fint, og vi fikk mye ros av han fra læreren fra dag 1. For han var det veldig lett å tilpasse seg og kom lett inn i rutiner. Så det er jo forskjellig fra barn til barn.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg byttet selv skole da jeg gikk i 2.klasse på barneskolen, midt i skoleåret. Jeg synes ikke det var noe problem, jentene i klassen ville alle leke med den "nye jenta", alle ville sitte ved siden av meg osv. Jeg blomstret opp over all oppmerksomheten og fikk fort venner. Det å bytte skole var ingenting annet enn positivt for meg, grudde meg første dagen fordi jeg var spent, men siden stortrivdes jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg tenker jo at klassen er jo den samme om hun kommer inn tidlig eller sent, og kanskje bedre at det har gått noen mnd og klassen har kommet inn i rutinen enn at hun kommer inn rett etter en sommerferien når alt er nytt for alle. hmm HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg byttet skole midt i fjerde klasse, og hadde absolutt ikke noen problemer med det i forhold til venner osv. Det største problemet var at det var stor forskjell på hvor i pensum de var på den gamle og den nye skolen. Men siden jeg er ganske skoleflink, så taklet jeg det ok også. Tenker at det nok hadde vært tungt hvis jeg hadde vansker i ett av kjernefagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå