En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Har noen ekstreme smerter under ribbein på høyre side foran, som strammer seg som et belte rundt til et punkt under ribbeina på ryggen. Det følger hele ribbeinet rundt liksom. Dette strammer mer og mer, og til slutt føler jeg at jeg får ikke trukket pusten. Må bøye og tøye for at det skal bli litt bedre, men så begynner det å stramme seg igjen. Kjenner også at ihvertfall ett ribbein er ganske utstående (faktisk synlig utstående), driver og dytter på det når smertene er som verst, men hjelper lite. Klarer ikke å sitte stille (sitte er verst), blir kortpusta, og får nesten panikk av å ikke få trukket pusten. I tillegg har jeg en del kraftige kynnere, hvor jeg blir kokvarm (spesielt i topplokket), stikninger helt nede i underlivet, og av og til smerter i underlivet i tillegg. Leser om gallestein, men kan dette være noe slikt? Eller er det mer muskulært forbundet?
nyttårsprins Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Heisann!! Jeg har nettopp blitt utskrevet fra sykehus etter en skikkelig omgang med oppkast og dehydrering som de ikke fant ut av. I forbindelse med utredningen undersøkte de magen med ultralyd (tarmer, indre organer), og fant ut at jeg hadde gallestein. Det kunne forklare smertene jeg hadde øverst på høyre side under ribbeina, men ikke selve anfallet av kvalme og oppkast. Det jeg fikk vite var at gallestein var vanlig i graviditeten, og at det mest sannsynlig ville forsvinne av seg selv. Smertene som du beskriver som strammende, og som gjør det vondt å trekke pusten - høres imidlertid ut som muskulære smerter. Så kanskje det er en kombinasjon du har? Er du veldig engstelig, så tar du selvsagt kontakt med lege. Men på generelt grunnlag er hverken gallestein eller muskulære smerter alvorlige tilstander som krever legetilsyn, - dog likevel både ubehagelig og smertefullt! Lykke til!
Skrømti Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har hatt/ har det som du beskriver. Det kommer turvis, gjerne i sammenheng med kynnere.( tror det er kynnere, har aldri forstått meg på det) Det går som et belte helt oppe fra magen og rundt. Det er som om det er ømt og sårt, på samme tid sliter jeg med pusten. Jeg har faktisk vært inne til kontroll på sykehuset pga dette, for å utelukke blodpropp.. De fant ingen ting! Det er nok "bare" en del av svangerskapet, for min del iallefall. Kanskje godt å vite at man ikke er alene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå