Gå til innhold

Pergotime og metformin! Noen som har fått EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på Metformin 500 mg x 2 siden begynnelsen av juni. Har nettopp sluttet med Diane, og vi skal prøve å bli gravide igjen. Begynte på Diane i juni for å få en liten pause fra all prøvingen, fra hårvekst og kviser. Har nå tatt en enkel pergokur. Tester med eggeløsningstester og venter i spenning. Er på dag 10 i syklusen min.

Er det mange av dere med PCOS som har fått eggeløsning enten med metformin eller en enkel pergokur? I såfall hvor lang tid tok det før dere fikk positive eggeløsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk EL alle tre ganger med pergo, først to enkle Pergokurer, så en dobbel. Ble dessverre ikke noe napp, men går nå på både Pergo og Metformin. Fikk EL mellom dag 15 og dag 18.

Skrevet

Så godt å høre at pergotime funker :-) Håper den funker på meg også. Slik som jeg har forstått det er det veldig individuelt hva slags effekt man får både med metformin og pergotime.

Skrevet

Kan noen svare meg på hva pergo time er ? Har aldri forstått det med enkel og dobbel :o

Skrevet

Pergotime er en medisin i tablettform som skal stimulere eggestokkene slik at man får eggeløsning. Med enkel kur tar man en tablett, dobbel tar man to og trippel da tar man tre :-) Tok tid før jeg skjønte det språket man bruker her inne også :-)

Skrevet

Oki, da er jeg meed :) Heheh, skal ikke være enkelt og forstå alt her inne nei! Mye komplisert :) Men får man resept på det av lege eller? Jeg går nemlig på utredning på Rikshospitalet for tiden og har fått metformin og provera for å få i gang mensen osv, da den uteblir veldig ofte pga pcos. . . Har også fjernet den venstre eggstokken min via lapraskopi i fjor våres :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...