Gå til innhold

Hva skjer når kjøper klager på vogn som er kjøpt og betalt i oppkrav?

Anbefalte innlegg

Er man nødt til å returnere penger og ta imot vognen igjen?

Lurte litt fordi vi har nettopp sendt av gårde trillen vår til en kjøper via finn. Men vognen ble sendt i oppkrav med Norges Pakken og lurer derfor på hva som skjer dersom kjøper plutselig ikke vil ha trillen?

Fortsetter under...

Det er ingen angrefrist på privat salg. Men det du kan oppleve er at pakken ikke blir hentet. Da har du lagt ut for porto, og taper dette. Du må også betale for å få ut vognen når den kommer i retur. Om jeg benytter meg av postoppkrav, må alltid kjøper legge ut for porto t/r på forhånd ;) Tips

Så lenge trillen er i den stand som beskrevet for kjøper, så er det ikke noe problem. Men hvis selger har løyet/holdt tilbake info om tilstand, så mener jeg man må være real nok til å ta tilbake. Man må jo kunne stole på at ting man kjøper usett faktisk er som beskrevet.

Annonse

Ja, dette har jeg bremt meg på, så nå bruker jeg bare finn sitt betalingssystem. Vil ikke selger bruke dette, tenker jeg mitt for å si det sånn. Er så mange som sier at vogner ol er helt topp, også er det vesentlige feil.. som ikke har blitt nevnt ;)

vi beskrev vognen i annonsen og jeg sa til kjøper at hun bare måtte spørre om hun lurte på noe eller be om flere bilder. Men det var hun ikke interessert i, så da tenker jeg mitt og :)

Ville ikke bruke finn sin garanti, så da var det greit med postoppkrav for oss. Får vente å se hva som skjer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...