Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har egentlig helt fra starten vært enige om at vi bare skulle få et felles barn siden han har 2 fra før av. Jeg har helt siden fødsel for 4 mnd siden vært helt klar på at jeg ikke ønsker flere barn. Men nå har han begynt og prate mere og mere om at han vil vi skal få en til....Kjenner det kribler mer og mer i magen når vi prater om det.:)

Kan noen med to tette fortelle litt om sin hverdag?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har 18mnd mellom våre to og det er helt topp! nå skal det sies at tulla som er minst er utrolig rolig -broren er en duracellgutt og sitter sjelden i ro- og har fra starten av sovt mye og vært totalt veldig rolig.(hadde sikkert følt det anderledes om ho hadde hatt kolikk eller vært en krevende baby..)

når de er så små så forsvinner evt sjalusi veldig fort.

det er helt klart veldig hektisk men også veldig koselig. nå er minsta 5mnd og eldste 21mnd og de får mer og mer glede av hverandre. gutten synes det er utrolig stas med lillesøster og henter både sutt, kluter og leker til henne- veldig søtt:)

vi har gjort det slik at far tar seg mest av den eldste men jeg tar yngste. siden jeg ammer så er det far som står opp med begge to i 0630 tiden slik at jeg kan sove en time ekstra. han følger eldste i barnehagen og jeg henter han rundt kl 1500 (noen ganger før og noen ganger senere) så er det middag, ettermiddagskos med alle fire og leggetid kl 1900. dagene går fort og i ett men ville hatt de like tett om jeg kunne gjort det om igjen.

vi er begge innstilt på noen veldig hektiske år og tenker at de vil få enorm glede av hverandre om ett par år. litt av ønsket hos oss var at mye vil bli enklere når de er litt eldre og såpass tett i alder mht filmleie, turer, aktiviteter etc.

synes igrunnen det har gått over all forventning:) vi er litt spente på hvordan det blir når tulla blir litt større og begynner å leke med hans lekeretc men tenker at uansett aldersforskjell så vil det være litt sjalus og intriger.

vi fordeler oppgavene ganske likt mellom oss, eneste er at om jeg får tid så gjør jeg litt ekstra rent i huset.

tror uansett så er det veldig individuelt åssen det oppleves med to tette men for oss har det vært helt perfekt. tror så lenge begge er innstilt på noen hektiske år og deler på oppgavene så får man masse igjen underveis.

lykke til med avgjørelsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...