sola26 Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Er 1 dag over termin i dag.Lege sa at samleie kunne sette igang ting.Men,hvordan er det om man har begynt å få åpning eller er moden?vil ikke sæden komme inn? Eller om vannet har gått?da bør vell ikke sæd komme inn der?Det er vell ikke alltid man veit om vannet har gått.Det kan vell bare renne litt og litt ut der nede også.Mener jeg har lest det.Eller hva om slimproppen har gått? Føler neg så usikker?Har veldig lyst å ha mest mulig sex nå for å se om det skjer noe.Er så lei nå:-)Men,er så redd det skal komme no dritt inn te ungen.Føler meg så truskete:-)Hadde oss litt i natt da.men,veit ikke om jeg tørr mer.
Mamma til 3 <3 Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Her har sex satt igang fødsel begge de to andre gangene.
Edelweis Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg tror nok du hadde merket det om vannet hadde gått. om det så bare var litt etter litt også for den del. Du kan ha sex helt fram til fødsel så lenge du selv er i form til det. er du moden vil det kunne starte noe, er du ikke moden vil sæden være med på å modne livmormunnen. har vannet ditt gått skal du ikke ha sex. Jeg tenker også å gå for en hyrdestund i kveld for å se om noe starter, men har egentlig mistet litt håpet. du er jo så nærme nå heldige du.. jeg har fortsatt 20 dager til termin men går med murringer og kynnere konstant. i går trodde jeg noe var på gang, men våknet like gravid igjen i dag morres!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Her hadde vi sex dagen før jeg fikk de første riene. Er nok ikke noe problem så lenge vannet ikke har gått, for så lenge fosterhinnen er hel, vil jo den beskytte babyen. Men kanskje det bare hjelper å sette igang fødsel når du er moden.
RosaParasoll Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Dere som har hatt effekt av sex, har dere bare gjort som vanlig? Etter å ha lest litt rundt omkring har jeg skjønt at det det er forskjellige meninger om alt fra stillinger til hvor lenge man skal ha sæden i seg.. I noen stillinger vil jo han trenge dypere inn og da vil jo også sæden gjøre det, men med svær mage og ugreit bekken er det ikke alle stillinger som fungerer like bra Og jeg synes det høres ut som noe griseri å skulle ligge natten over med spermen i meg.. Har 3 dager til termin og begynner å bli greit lei nå..
Jomfruen76 Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Svaret er ja. Her gikk vannet 5 dager før termin,men fødselen kom aldri i gang pga manglende modning.
siljesnupp med minisnupper Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 hahaha jeg må jo være den eneste her inne der hopping i høyet ikke har noen som helst effekt:) har gått flere dager med masse murringer og kynnere og så fort jeg tenker tanker på sengekos stopper alt opp. ikke så mye som en liten kynner en gang etterpå har 5 dager igjen så har liksom hatt et håp om å få i gang ting med noe som faktisk er moro da men neeei da.. hehe
madame Mim Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Er det samme hormonet i sæd som det de bruker for å sette i gang fødselen, næmlig prostanglandin. Men man må jo selvfølgelig være skikkelig moden før fødselen vil starte. Så først vil den bidra med modning så kan fødselen starte når du er klar.
nyttårsprins Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Hahahaha... Jeg er virkelig imponert over dere spreke damer... Jeg er bare i uke 29, og sex ligger veldig langt nede på prioriteringslisten over ting jeg ønsker for tiden...;o) Men det er riktig som noen skriver. Sæd inneholder samme stoff som benyttes til MODNING før fødsel. Så det er bare å peise på om formen tillater det, og dere begynner å bli litt utålmodig...hehehe... Husk at man ikke skal ha samleie dersom vannet er gått, da det er større infeksjonsfare når fosterhinnen er brutt!!! Håper virkelig at sex er et alternativ for meg når jeg har kommet like langt som dere!!! Lykke til med sex og fødsel!
Anonymor Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Først: Hvis vannet er gått skal dere ikke ha sex. Ellers så kan spermen være effektiv for å få igang fødselen men viktigst er det at kvinnen får orgasme :-) Jeg ble rådet av min jordmor å ha sex HVER dag fra uke 39 for å få igang fødselen på "hjemmevis" hvis vi var utålmodige. Og viktigst av alt var min orgasme ! Så legg deg ned og nyt det hele
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå