Neen Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Min jente på 4 1/2 uker sover veldig bra i vognen når vi er ute på tur så jeg testet å la henne sove i vognen ute på verandaen i dag. Der sov uten 3 1/2 time kontra ca 2- 2 1/2 timer. Hun spiser bra og legger på seg. Noen som har erfaringer med dette? Fordeler / ulemper?
Babyønske �� Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg legger/har lagt mine ute i vognen så langt været tillater det. Der vi har bodd tidligere har vi hatt overbygg over inngangspartiet, så da har de stått der. Nå leier vi et hus midlertidig, og her er det ikke mulighet for å sette vognen under tak, så da står den i yttergangen med døren åpen på dager med ruskevær. De aller fleste norske barn sover ute(og det har vel vært vanlig i mange, mange år) Tror ikke noen av oss har tatt særlig skade av det. Her funker det dessverre ikke særlig godt å henne sove ute, hun sover kun 30 min samme hvor hun sover :-(. Storebroren hadde perioder der han sov veldig godt når han sov ute.
miepia30 Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Gutten min hadde fast lang lur på 3 timer ute i vogn. Helt fantastisk. Så det prøver jeg å venne lille frøkna til allerede nå 2 uker gammel. Jeg var veldig nøye på å ikke måtte trille han i søvn, han måtte sovne mens vogna sto stille. Veldig deilig å ikke måtte trille, noen barn blir helt "avhengige" av trillinga og våkner når vogna stanser. De er i allefall veldig happy i barnehagen med at de bare kan legge han og han sovner helt av seg selv uten rugging.
titti*mamma*i*februar11 Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Her sover også snuppa ute - og hun kan gjerne sove 1 time lenger når hun står ute enn hun gjør inne - så her soves det ute både på formiddag og ettermiddagen når vi er hjemme! Hun er født i februar og har sovet ute såsant været tillater det. Jeg har også vært nøye på at hun blir lagt i vognen - og hun skal sovne også når den står stille. Nå sover hun sjelden mens vi går tur - mens når vi da kommer hjem og vogna står i ro - da kan hun sove=)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Det er kjempeflott om du har et tryggt sted for vogna. Vi laget en trillerampe opp trappa til terrassen, så han kan stå under tak og litt i le, samt under oppsikt. Er det skikkelig guffent vær (regn og vind eller kaldere enn minus 10) så er det fint å ha alternativer. Bare sørg for at han/hun ikke er for kald eller varm, spesielt hvis hanlhun sover så lenge. Min sov forresten også 1 stk 3-timerslur i den alderen. Kjempedeilig og jeg fikk gjort masse. Det varte dog bare til 3 mnd da det ble litt kortere og oftere. Så nyt det!
magica fra tryll Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Alle mine har sovet ute:) Sover lenger ute enn inne , er min erfaring:) Tror også det er sundt med all den friske luften...
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Min lille gutt (7uker) vil bare sove i vogna på dagtid. Så jeg må ut hver dag og trille tur. Litt slitsomt noen ganger, da jeg kunne ønske jeg kunne bare slappe av inne også. Men men det blir da trim på meg så skal ikke klage. Han har beg så smått å sove i hjemmet på dagtid, men da er han trøtt og han sover heller ikke så lenge.
Smil123 Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Sove ute i vogn er bare sundt. Bare ha på klær etter forholdene. De ligger veldig lunt i vognbaggene. Men ikke i for mange minus da...
Håpefull77 Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Ulykkesfuglen = lykke *22.08.11* har du prøvd å legge han i vogna ute uten å trille? Eller trille en kort tur for så å la han sove ute mens vognen er i ro? Jo tidligere du venner de til å sovne av seg selv jo lettere blir det. Så får du tiden for deg selv. Nå vet jo ikke jeg hvordan du bor, og om du kan sette vognen ute da. Jeg måtte lære datteren min å sovne av seg selv. Jeg trillet til hun nesten sovnet og stoppet. Hun lærte det da, men det tok litt tid. Er hun overtrøtt må jeg trille henne til postkassen også sovner hun. Da er vi ikke avhengig av å trille hver dag, selv om jeg kanskje trenger det. Hva skal du gjøre når det er - 20? Jeg lar datteren min sove ute. Har tatt frem vinterposen da det er ca 5 grader her.
Neen Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2011 Takk for tilbakemelding. I går la jeg henne rett ut uten trilling og det gikk bra. Se hvordan det går i dag. Men tror hun er i økefasen:( Hvor lenge pågår den?
Cornelianelia Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 min eldste sov bare i vogn. Vi la henne ut i all slags vær. Heldigvis var det ikke den aller kaldeste vinteren. lillebroren sov litt inne og litt ute. Og det var greit, for den vinteren var det 15-20 kuldegrader i lange perioder. Da kan ungene ikke sove ute. Men det er ingenting i veien for å legge barna ut. Det er veldig vanlig. så lenge ungene er kledd for det og vogna står trygt. I mange barnehager sover ungene også ute i vogner. Og ikke minst er det veldig bra for deg å få litt bevegelse. Lange daglige trilleturer er nok deg jeg savner mest fra den første permisjonen min. Gikk et par timer hver dag, og babyen sov og sov i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå