Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sara kan klatre videre opp på listen? Tittet på fylkeslistens topp 10 og der står Sara på første plass i Oslo som ofte er litt trendsettende i forhold til å ta inn navn. F eks står Julie, Sofia og Selma der men de er ikke på topp 10 i Akershus.

Vi vurderer Sara og Aurora. I følge ssb er det ca like mange som heter Aurora som storebroren sitt navn og det står ikke på listen til Oslo, mens det er nesten 5800 flere som heter Sara.

Hvilke navn tror dere kommer til å tikke oppover på listen til neste år?

Og burde vi heller velge Aurora? Jeg leter etter ett navn som er fint, sterkt og yndig på en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke Sara litt på tur ned igjen? Mener det var på topp for ikke lenge siden og da er det vel kanskje ikke så sannsynlig at det klatrer opp igjen med det første? Vet ikke, men er det jeg tenker iallfall.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å spå men det er jo ikke rart at Sara ligger høyt på listen. Det er flott og sterkt og mye mer.

Personlig liker jeg Aurora bedre. Klangen er mere spesiell og utrolig vakker i det navnet. Så jeg ville ha valgt det med den begrundelsen.

Skrevet

Det er ikke så lett for Sara å klatre enda mer på lista over de mest brukte navnene, for Sara ligger jo helt i teten og har gjort det de siste ti årene. Det er et av de desidert mest brukte navnene de siste ti årene.

I 2010 var det nr 3 på landsbasis

I 2009 var det nr 2

I 2008 var det nr 3

I 2007 var det nr 1

I 2006 var det nr 2

I 2005 var det nr 3

I 2004 var det nr 7

I 2003 var det nr 5

I 2002 var det nr 1

I 2001 var det nr 2

Vil nok heller anta at Sara vil falle litt fremover, og antakelig faller bruken av navnet tidligere i Oslo enn i resten av landet. Sara er et fint navn, men hvis det er viktig for deg å ikke bruke et navn som er veldig vanlig, bør du nok velge noe annet.

I barnehagen til mine barn var det en periode ikke mindre enn tre Sara på samme avdeling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...