Gå til innhold

Kjøpe vogn i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen her som har kjøpt barnevogn i Sverige og vil dele erfaringer og tips med meg?

Vi har bestemt oss for å kjøpe Emmaljunga Edge Duo, og jeg har forstått at man kan spare ganske mye på å kjøpe den i Sverige. Noen som har kjøpt denne vogna og husker hva den kostet (hele pakka med bag og sittedel)?

Jeg har fått anbefalt Kattis Babyshop. Noen som har erfaringer fra å ha handlet der? Er det andre aktuelle butikker jeg bør undersøke?

Og må man bestille vogna på forhånd? Hvordan går man i såfall frem for å gjøre det?

Håper på gode råd :) Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bestillt Emmaljunga city cross på Kattis Babyshop. Med citybag, fottrekk og stelleveske koster den 7900 svenske (tror det blir ca 6700 norske). Kursen gjør jo at det er en del å spare. Betalte 1000 svenske i depositum når vi var der og bestillte. De hadde vogner på lager, men ikke den fargen vi ville ha. Siden vi var ute i god tid valgte vi å bestille. Kunne selv velge når vi vil hente den. Var der i slutten av august, og fikk telefon denne uken om at vogna har kommet. Vi har ikke tid til å hente den før i november, og det var helt greit. Skulle bare ringe en dag før vi kommer og si fra.

Var innom Babyshop på Ryen og så på vogn der, men der var de ikke akkurat serviceinnstilte. Ble helt uaktuelt å kjøpe vogn der. De skulle ha 8500 uten stelleveska der, så en del dyrere var det.

På Kattis fikk vi god service, ble vist vogna og også forklart forskjellen på Edge duo og City crossen.

Gleder meg til å hente vogna om en måneds tid :-)

Skrevet

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge Duo via http://www.kopbarnvagn.se/ Det er et svenskt firma som har opprettet et norsk org.nr slik at man som nordman slipper tollavgifter. Vi betaler 6.300,- for komplett vogn (bag, sittedel og understell), samt at vi har bestilt en matchende stelleveske. Eneste "bakdel" ved å kjøpe i Sverige er at vi må hente vognen i Karlstad (ca.2,5 timers kjøring fra Oslo). Det blir gøy å få den i hus :)

Skrevet

Vi har kjøpt edge duo på kattis babyshop. Vi valgte med UniQ310 Alu understellet og tror vi betalte rundt 7500. (Husker ikke helt, var så heldig at vi fikk vognene av mamma) Vi var tidlig ute for vi regnet med at vi måtte bestille, men den fargen vi ville ha hadde de inne på lager så vi fikk med vognen med en gang.

De er veldig flinke, iallefall hun vi handlet med. God kunnskap og forklarer forskjell på vognene. Hun gikk også gjennom hele vognen, både sittedelen og bagen og forklarte hvordan man la sammen vognen, hvor det lønte seg og smøre etterhvert. Rett og slett en liten opplæring i vognen før vi fikk "lov" til å gå ut av butikken. Jeg kan absolutt anbefale de iallefall :) Vi kjøpte bilsette der også, og sparte penger på det også. Tror prisene var ganske like som i norge, bare i svenske slik at man sparer kursen.

Skrevet

Mezzami, og dere andre: Det med norsk org.nummer og å slippe å betale norsk moms gjelder bare hvis tollpost står for frakt og tollbehandling av vogna, og leverer den til Norge. (står på hjemmesiden) Betaler du i svenske kroner og henter vogna selv i Karlstad er du momspliktig når du kommer til norskegrensa igjen. Da blir det på samme måten som Kattis babyshop osv.

Skrevet

Eneste ulempe med å kjøpe i Sverige er at du ikke får hjelp i Norge hvis det viser seg å være noe galt med vogna. I Sverige sier dem at man får hjelp i Norge, men i Norge sier de blankt nei til å hjelpe hvis det ikke er kjøpt hos dem.

Skrevet

Vi vurderte å kjøpe i Sverige, og fant ut at vi sparte ca 1800kr på dette. Men da vi stakk innom barnevognhuset Rudo her hjemme og ba om prisoverslag fikk vi endel rabatter i forhold til at vi kjøpte vogn og bilstol med adapter i samme bytikk. Da fant vi ut at vi ville spart 600-800 kr ved å kjøre til Sverige, men trekker man fra drivstoff og "slitasjekostnader" på bil så blir det ikke mange hundrelappene å spare. Dermed kjøpte vi her, og da har vi 10 minutter å kjøre ved eventuell garantibruk eller reparasjon osv :)

Kjøpte edge duo forøvrig.

Så hvis man skal ha mer enn bare vogn (vi hadde ingenting fra før) er det i allefall lurt å forhøre seg ang rabatter ved storhandel :)

Skrevet

Kvitteringen er med norsk org.nr og norske kroner. Har også fått dokumentasjon fra butikken om at man slipper unna moms/tollavgifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...