Tamu Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Hei! Er inom en tur fra småtroll 1-2 år. Har e sønn på ett år og fikk vite idag at jeg er gravid med nr to. Det kom ikke som en overraskelse men blir jo alltid litt satt ut når de to etterlengtede strekene er et faktum! Så er spm mitt; er det noen her inne som er/har vært i samme situasjon? Jeg har en mann som reiser mye og er for tiden borte, jeg er hjemme med sønnen vår som er allerede blitt trassen og kjenner at panikken griper meg iblant, med tanke på en til. Nå som spiren er satt må jeg jo bare forberede meg. Trenger sårt noen gode tips og ord!
Småtrollmamma Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Hei! Jeg har det på samme måte...Jeg er 11 + 3 på vei men klarer fortsatt ikke "glede" meg over graviditeten...:-( Har en jente på 2 år og 2 mnd fra før som er midt i trass, hyling og skriking perrioden. Det sliter meg totalt ut og jeg klarer ikke nyte noe ...Får skikkelig dårlig samvittighet for jeg er så sliten, har spydd og vært kvalm i 8 uker og eier ingen overskudd. Dette går jo selvfølgelig ut over godjenta mi, som reagerer på at mamma må hvile mye og spør rart hva jeg gjør når hun hører "rare" lyder fra toaletten. Mannen min jobber i nordsjøen og er ofte borte i 2 - 3 uker i strekk...Jeg ser bare ikke hvordan det skal gå rundt! :-/ Er hormonell og fortvilet om dagene og håper dette er forbigående.
MammaMø med to små Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har en sønn på 18mnd med cerebral parese og er snart 16 uker gravid med nummer to:) Jeg gleder meg enormt til å bli tobarnsmamma men ingen tvil om at det blir forferdelig tøft til tider! Lillemann er ikke hardt rammet, men likevel får jeg to barn som trenger veldig mye av mammaen sin. Nettopp fordi mini ikke går enda, trenger veldig mye hjelp til alt enda. (han er bare 1,5år, men klarer jo lite i forhold til andre på hans alder). Det blir akkurat to år mellom de små. Samboer jobber natt annenhver uke og er da mye fraværende. Det er ingen tvil om at dette blir tøft, men for meg er det veldig verdt det:) Og jeg gleder meg som sagt veldig:) Håper det blir slik for dere etterhvert:)
Emil & Røra Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Tja, sønnen min var 23 mnd når datteren min ble født. 1. Skaff barnevakt sånn at du får litt tid for deg selv til f.eks.å trene! 2. Hvis mannen din ikke absolutt MÅ reise så MÅ han faktisk be jobben om å få slippe. Men min erfaring er at det går bra. Trassen komme jo uansett, men med søsken må de bare lære seg å vente på tur noe som faktisk er sunt. Jeg tror at vi mødre er flinkere til å ignorere trass fra storesøsken fordi vi også må fokusere på den minste.
Tamu Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2011 ¨Tusen takk damer! Ikke tvil om at det kan bi både utfordrene og tøft til tider! Han har en jobb som krever 100 reisedøgn i året, så det blir jo en del reising som er pålagt!. Men det finner vi nok ut av etterhvert, kan ikke reise bort fra sliten kone Lykke til, til alle dere <3 Og tusen takk for svar!
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Du klrer det:) jeg har termin om 30 dager å har ei på 13 månder fra før:) slitsomt men absolutt verdt det!!
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Mannen min reiser også mye med jobben og jeg er gravid med nr. 3. Har en på 1,5 og en på 3 år fra før. Jeg kjenner også at jeg tenker "hva f.. har jeg gitt meg ut på nå?"... når begge trasser og kan ikke, eller vil ikke, bare svarer "nee-ei!" til alteller gjemmer seg under bordet når vi har det travelt og skal ut døra på morgenen...;-) Med en liten baby som skriker samtidig blir det ordentelig flott tenker jeg! Men stort sett går det jo fint, jeg teller til 10 inni meg og forsøker å forbli rolig, mild og bestemt. De vokser jo snart det der av seg :-) Og tenk så mye glede de vil få av hverandre om noen år :-) Dessuten er jo de to eldste i bhg på dagtid, og de legger seg jo i 19 tiden på kvelden... Så blir jo tid til babykos også!
Eliane Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Bare lurer på hvordan de kan slippe når de jobber i nordsjøen?? Det er jo faktisk jobben til disse mennene, skal de slippe å reise så må de ha sykemelding, og det skal de jo ikke få uten å være syke,eller at hjemmeværende frue er 100% sykemeldt,ute av stand til å ta vare på barna. Så jeg bare lurer på hvordan de kan få slippe å reise??
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 jes, her har jeg en jente på 1år og 1mnd, å fant nettop ut at jeg er gravid på ny, var planlagt, men blir litt satt ut forde. så her blir det vel rundt 21 mnd mellom... blir nok travelt å veldig gøy
Known Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Her har jeg ei jente på 13 måneder og er nå gravid i uke 8.. Så det blir nok å holde fingrene i fremover tenker jeg.. Lykke til uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå