12Januarspire Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er 13 uker gravid med min første og lurer på er det normalt og ikke føle seg gravid rundt denne tiden?? Har akkurat nå veldig få symptomer på at det er noe der inne. Skal til ultralyd på Tirsdag er er syyyykt nervøs for at legen ikke finner noe inni der. Var hos gyn i uke 6 og så et bankene hjerte, men det er jo så lenge siden. Denne babyn er sååå høyt elsker og ønsket og jeg er nervøs nå siden det ikke er veldig mange tegn der lengere. Hender jeg kaster opp på kvelden, har halsbrann iblandt og ømme brystvorter, spess i kulde og hvis noen kommer borti... Takk for svar
jlille Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Synes det høres ut som du har mange symptomer jeg Er du redd så får du kontakte lege
3 gleder Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er gravid for tredje gang og det er alltid en lettelse å komme til andre trimester for da har den tyngende kvalmen og oppkastet gitt seg og ting kjennes generelt mye bedre. Mindre mensmurringer og som regel mindre migrene, med unntak av dette svangerskapet. Ømme bryster har forsvunnet i løpet av tidlig andre trimester, men også med unntak av denne gangen. Sånn har det holdt seg for meg, er i god form i svangerskapene, og etterhvert som magen vokser føler man seg virkelig gravid. Den voksende magen har for meg erstattet de typiske første gravidsymptomene som sakte ,men sikkert avtar iløpet av første ukene i andre trimester. Lykke til videre med første graviditet:)
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 De fleste opplever jo rolige perioder i svangerskapet. Kanskje det er det du opplever nå?
noice Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har ikke vært gravid før, men jeg hadde det på samme måte da jeg var rundt uke 13. Hadde symptomer som kvalme, ømme brystvorter etc. men kunne ikke skjønne at det var noe(n) i magen. Det var helt uvirkelig, og jeg kjente egentlig ingenting. Nå er jeg i uke 19, magen er blitt så stor så nå er det ikke noe å lure på lenger...
påtjukken Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 dette er mitt tredje sv.skap. om eg skal se på symptomene så kan eg vel enda ikkje føle meg gravid (uke 24+4) eneste eg kan si det på er at eg kjenner liv, har bekkenløsning, ingen mens og voksende mage. dette sv.skapet har eg ikkje hatt noen kvalme, ingen ømme bryster osv.. virkelig ingen symptomer.. (med unntak av litt smålig svimmelhet enkelte dager helt i begynnelsen) alle sv.skap er forskjellige, men syns no det høres ut som du har symptomer. andre trimester er den tiden du føler deg best i sv.skapet.. nyt det.. og etter ultralyd så slapper du godt av.. er så KJEMPE bekymret så kontakt lege eller jordmor!
Fru.Vestavind Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Det er veldig typsik at ein blir litt nervøse i 2.trimester. Ein er jo forbi den "farlige" fasen, men pultseleg så blir alle symptom mindre tydelege eller forsvinn heilt. Då er dagane veldig lange fram mot UL og spark frå den lille. Men som regel er alt heilt fint, så prøv å legg bekymringane til sides og trøst deg med 12 fullgåtte veker:) Gratulerer med fullført 1.etappe, kun 2 etappar igjen no! Klarar du ikkje å slå deg til ro med tips og råd du får her, så ring lege/jordmor og spør om det er muleg å kome innom for ein liten prat ev. lytte etter hjertet. Då blir ein i allefall rolegare:) Lykke til vidare!
tredjemann i januar Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 heisann. jeg har også hatt lite/mindre symptomer denne gangen og trodde ikke dette kunne være en ordentlig graviditet, har født to barn og abortert to ganger, men var på ultralyd uke 14 og der var det en liten krabat! Leste om at det faktisk var ganske vanlig å ikke nødvendigvis merke så mye, så bare vær takknemlig! Er nå uke 26. Lykke til!
Springbaby2012 Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Ja det er helt vanlig, og du er absolutt ikke den eneste som har det slik!! Når du går inn i andre trimester så forsvinner gradvis mange av de klare symptomene som kvalme, svimmelhet, hodepine, oppblåst mage. Og siden magen ennå ikke har begynt å vokse, så er det ikke så rart at man blir litt bekymret. Men som jordmoren alltid sier; hvis du ikke har kraftige smerter eller blødning, så kan du gå ut fra at alt er ok. Men jeg skjønner hvordan du har det, det er så utrolig rart å plutselig ikke føle seg gravid lenger. Men jeg tror du kan ta det med ro, og ihvertfall siden du allerede har hørt et bankende hjerte tidligere. Hadde det skjedd noe så ville du nok hatt murringer, smerter eller blødning. Men som andre sier, blir det ille for deg, så ta en tlf til jordmor og spør om hun kan lytte på deg. Barnet ditt merker når du ikke har det bra, så det er ikke godt for dere at du går å bekymrer deg! Lykke til! Hilsen andregangs!! (og ja, selv om jeg er andregangs så fikk jeg en uro da jeg gikk over 12 uker, og symptomene mine forsvant.) Men alt var ok, så jeg hadde ingen grunn til å bekymre meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå