*Biola* Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Noen som har tips til hvor man kan bli kjendt med andre med barn? Vi har en gutt på 4 år. I helgene er vi mye alene med han. Jeg føler veldig på at han er litt ensom og alene. I barnehagen trives han, men han gir utrykk for at han ikke har så mange gode kompiser der heller. Når han er på besøk med fetteren sin (som er like gammel) blomstrer han opp og er mye mer fornøyd. Fetteren bor desverre 60 mil unna.. Vi bor i Oslo og har ingen venner med barn her.
togutter-08og10 Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Hva med å invitere noen fra bhg hjem til dere? Det er vel kanskje noen foreldre der som virker hyggelige? Evt å be med en fra bhg hjem og når foreldrene kommer for å hente be dem inn på kaffe. Dere kan også foreslå å møtes på en lekeplass i nærheten av dere en lørdag sammen med andre i bhg. Meld sønnen deres inn på en fritidsaktivitet som f. eks turn, svømming eller allidrett på ettermiddagen, der kan dere jo bli kjent med noen. Flere kirker har familiekor der man kommer sammen en ettermiddag i uken og synger og spiser middag sammen. Noen i bhg til sønnen vår gjør det og de trives veldig godt med det. Generelt vil jeg råde dere til å være mye ute på lekeplasser i nærmiljøet og ta kontakt med andre barnefamilier. De fleste syns bare det er hyggelig. Lykke til.
Mamma-I Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Har litt samme problem, men vi bor dessverre ikke i Oslo ellers ville jeg gjerne tatt kontakt med deg! Synes det er vanskelig å invitere noen fra barnehagen da det så langt ikke har vært noen klare bestevenner, og man ikke er mer enn på hils med foreldrene. De siste ukene ser det ut til å ha løsnet litt i forhold til at han leker med flere av barna i barnehagen istedenfor å stå litt på siden og se på de andre. Tror det har med modning av barna å gjøre, noen blir kjempesosiale tidlig, mens andre trenger litt tid på seg.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har sendt deg pm.-
lille sprelle Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Hva med å la barnet begynne på en fritidsaktivitet og møte foreldre der? Hva med Barnas turlag (turistforeningen). Da har dere turfølge i skog og mark.
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 20. oktober 2011 #6 Skrevet 20. oktober 2011 Kjenner til problemet med jenta mi på 4 1/2. Gjerne sende en pm hvis du vil, vi bor i Oslo.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Vi har nylig flyttet ut av Oslo, men bor ikke langt unna
twilla Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Kjenner litt på det samme, har sendt deg PM..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå