Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en feiring med familie og en ned venner da vi ikke har så stor plass.

Vennedagen blir sannsynligvis 12 voksne og 7-8 barn mellom 1 og 4 år. Hva serverer man?

Er jo enklest å bare ha pølser og kaker, men... Kjedelig...

Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Vi hadde bare familieselskap. Dette var i juni, så vi grillet og hadde pastasalat som tilbehør. Søskenbarna ville bare ha pølse, men 1-åringen vår spiste pastasalat (med kylling). Så mitt forslag er pastasalat med kylling/skinke og rundstykker. Eller du kan lage pizzasnurrer? Regner med at de fleste barn liker det. Vår 1-åring er altetende, så det er stort sett de eldste barna det står på..

Vi hadde vanlige kaker, men vi var i en 1-årsdag til en bekjent og der hadde de lagt fruktsalat. Dette var en stor slager hos min sønn i allfall. De voksne kan jo ta et kakestykke ved siden av eller litt vaniljesaus! ;-)

Skrevet

Pizzasnurrer er enkelt siden du kan lage dem tidligere samme dag og både voksne og barn synes det er veldig godt.

Skrevet

Oppskrift takk?

God ide.

Tar dere bare og lager det som kanelsnurr og smører på tomatsaus ost og skinke i steden for smørguffa?

Skrevet

Denne oppskriften bruker jeg, den gir 20-22 snurrer.

2 ss olje

4 dl lunkent vann/skummet melk

1 egg (halvparten til pensling)

50 g gjær

1 ts salt

½ ts sukker

1 liter hvetemel (bytt evt ut halvparten med grovere mel)

2 ss olivenolje

8-10 ss tomatsaus (jeg bruker hjemmelaget pizzasaus)

røkt eller kokt skinke (gjerne kalkunskinke)

revet ost

Smelt smør og tilsett vann/melk. Varm til 37 grader, og rør ut gjæren. Tilsett resten av ingrediensene, kna deigen smidig og la heve ca 40 minutter. Del deigen i to og kjevle dem ut til avlange leiver. Pensle med olje og bre saus utover. Legg skinke og ost på (evt også andre ingredienser som finhakket purre, maiskorn, hakkede oliven osv). Rull sammen fra langsiden, skjær i skiver og legg på stekebrett. La etterheve ca 30 minutter. Pensle med egg, stek på nederste rille ved 225 grader i 12-14 minutter.

Skrevet

Der datt det ut bittelitt av oppskriften. Du kan velge om du vil bruke 50 g smør eller 2 ss olje, så enten smelter du smør og blander med vann/melk eller så har du bare oljen rett i deigen.

Skrevet

Takk, da prøver jeg det. Tenkte å lage lasagne nemlig, men dat får jeg ta i familiebursdagen, det blir litt klønete når det ikke er plass til alle rundt bordet...

Skrevet

Går det greit å fryse dem ned du?

Skrevet

Ja, de kan fint fryses og varm dem gjerne raskt i ovn etter at de er tinte.

Skrevet

synes pølser og kaker er godt og genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...