Gå til innhold

Velling/Grøt til baby snart 3mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om dette er mulig?

Han spiser godt med MME, men virker av og til som han krever mer. Han blir so far good mett av MME heldigvis, så det er ikke noe stress egentlig :P

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Vi startet så smått med litt velling på kveldene når guttungen var ca 3 månder, han krevde gjerne to flasker melk før han sovnet på kvelden, etter vellngen holdt det med en flaske.. Men vi forhørte oss med helsesøstra før vi gjorde noe..

Skrevet

Jentungen min var også sånn ved ca 3 mnd alder..Jeg startet med velling i annenhver flaske/måltid hun fikk,og ble mer tilfreds med en gang..Ved 4 mnd så startet jeg med grøt.og hun er nå god og mett hver gang hun får mat,fornøyd liten frøken:)

Skrevet

Hvordan laget dere vellingen? Gutten min på snart 4 mnd spiser masse på kvelden.. han får bare mme og kan spise mellom 1200-1400ml mme i døgnet..

Skrevet

Okei. Lurer på hvordan man lager velling?

Skrevet

sakset fra matportalen.no

Som hovedregel bør et spedbarn ikke få mer enn det som anbefales på pakken med morsmelkerstatning; som regel 1 liter ferdig blandet morsmelkerstatning i døgnet.

Dersom barnet er over 4 måneder, er i fin form og legger normalt på seg, men likevel viser tegn på sult utover 1 liter morsmelkerstatning, kan det kanskje ha behov for fast føde. Dette kan for eksempel være grøt eller moste grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...