Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har pcos, fikk diagnosen for 12 år siden, er nå 29.

Jeg og min kjære ønsker oss nå barn. Jeg har slutta på p-piller ganske nylig. Har gått på p-piller i 11 år. Går nå å venter på at mensen skal dukke opp av seg selv. Jeg går på metformin og spiser lavkarbo.

Det jeg lurer på er hva jeg burde gjøre først?

Skal vi bare prøve og se om det klaffer eller burde jeg ta kontakt med gynekologen min og be om hjelp?

Hvordan vet jeg om jeg har EL?

Alle gode råd og tips mottas med en stoooor takk! :)

Drømmer om å lykkes snart! :)

Fortsetter under...

Jeg og samboer begynte å prøve i mars for to år siden, og jeg fikk beskjed om å prøve i ca ett år før noe annet var aktuelt å begynne med hormonbehandlinger osv. Etter ett år begynte de å ta litt mer tak i det, og jeg kom til gynekolog. Der måtte jeg starte det hele med blodprøve og diverse undersøkelser.

Her klaffet det seg sånn at når alle prøver var tatt, og før jeg skulle inn til utredning hadde det skjedd ting. Det tok ca to år, men det gikk i orden på naturlig vis hos oss. Tiden kan bli lang, og det er veldig viktig å ikke miste motet.

Jeg merket at jeg hadde eggløsning ved at jeg fikk murringer på ene eller andre siden, men dette er nok veldig individuelt.

Ønsker dere masse lykke til! Det kan virke håpløst innimellom, men det er virkelig verdt det når det slår til :)

Vi prøver nå med metformin og pergotime. Sluttet selv ganske nylig med p-piller. Jeg lurer også på hvordan man kan finne ut om man har EL? Prøver meg derfor frem med eggeløsningstester. Ikke hatt en positiv test de årene vi har prøvd, men håper at det blir en forandring etter oppstart med metformin og pergotime :-)

Etter denne syklusen med EL testing tenkte jeg å bestille meg time hos gynekologen for å få mer hjelp hvis det ikke funker. Du bør høre med gynekologen din du også om du kan få prøve ut en pergokur sammen med metformin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...