Gå til innhold

Angående utregning av permisjons slutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg.. Jeg går ut i permisjon 4 desember og skal ha 80 % lønn i et år. Av dette året skal jo pappan ha 12 uker og jeg sitter da igjen med 45 uker. I tillegg skal jeg ha 4 ukers ferie. Klarer ikke regne meg frem til når jeg da begynner påå jobb igjen, midten av okt eller blir det nov? Får man et skriv om dette fra nav?? Takknemlig for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fikk brev fra nav om godkjente foreldrepenger stod det hvilken dato som var siste dag i permisjonen min :)

Skrevet

lurer også på dette, må jo fylle ut dato for permisjonens slutt?

og så har man bare krav på 21 dager ferie, altså tre uker??

kan man ta "permisjon uten lønn"? hvordan gjøres evt dette?

Skrevet

Egentlig ikke så vanskelig;) Dersom du skal ha 4 uker ferie legger du de til de 45 ukene du skal ha dvs 49 uker fra du går ut i perm;)) Jeg regnet det ut sånn og det er det som står på papirene jeg fikk fra NAV, hadde da oppgitt når jeg skulle ha ferie;) Lykke til;)

Skrevet

21 dager ferie er det samme som 4 uker + en dag, regner ikke med lørdag og søndag;)

Skrevet

Da skal du vel telle 49 uker fram i tid etter det jeg har forstått. Alt så 12.november. Men da jeg snakka med NAV så sa de at det vil stå på vedtaket som kommer i posten etterat du har født. For den endelige permisjonen blir satt etter når babyen er født, ikke etter når terminen er. Dersom jeg har skjønt riktig. Så datoen kan endre seg dersom du ikke føder på termindagen

Skrevet

Hei. Man skal ta utgangspunkt i at man føder til termin, og da er det bare og rekne 45 uker frem på kalenderen. Man plusser så på 4 uker. Dersom du føder før termin blir fødselspermisjonen avkortet med antall dager du føder før termin. Man får også skriv om dette fra Nav. Dette brevet kan det ta en stund før du mottar etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...