Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Er i uke 33 å døsliten! Har ikke hatt en natt sammenhengende søvn på et par uker å søvnen blir mindre å mindre. Er våken store deler av natten pga. Smerter i lårene. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men føler jeg Er på nippet til å få kramper Å det er strålinger eller hva jeg skal si. Hjelper ikke uansett hva jeg gjør å ikke gjør.blir bare liggende å vri meg. Orker ikke ha det sånn i to måneder :S noen som kjenner seg igjen å har tips?
EiAndr Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Heisann jeg har det likedan og har fått høre av min jordmor at det er bekkenløsninga. for meg hjelper det å ligge/sitte med beina mest mulig samlet. men jeg pleier også å massere det med fingrene, syntes det har litt virkning. ellers har jeg ikke noen flere råd... annet enn at det ikke er uvanlig lykke til )
trineline1 Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Hei! jeg har også hatt smertere i lårene, mest på den siden jeg ligger på i mange uker nå (er nå i uke 39). Det hjelper litt å snu seg, eller stå opp og strekke på beina... men det forstyrrer nattesøvnen mye ja. må snu meg ca hver time. spurte jordmor hva det kunne komme av, hun mente det var dårlig blodsirkulasjon i beina. og at det ikke var noe å gjøre med. spurte også legen om det samme, han sa det var pga isjiasnerven kom i klem. og sa også det ikke var noe å gjøre med. begge mente det går over når barnet er født. hadde vært interessant om noen hadde visst om det er noe man faktisk kunne gjøre med dette.
Pandapunda Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Hei, er i uke 33, og har hatt dette nesten hver natt i en uke. Det er veldig vondt, og når det setter inn er resten av sovetiden forstyrret, for det skjer på den andre siden jeg legger meg på, og snur jeg meg kommer det på den første foten igjen osv. Er så sliten at jeg gråter for ingenting, og er svært bekymret hvordan tilstsnden kommer til å være på barsel når mor er UTSLITT, får man fred til å sove? Hvor lenge da? Kommer de inn med babyen hele tiden for å ammetrene?
anettepette85 Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har også smerter i lårene om natten. Må ligge på siden og sove, og da våkner jeg gjerne opp med følelsen av "liggesår" nesten,, så må snu meg ofte. Kan tenke meg det har noe med blodsirkulasjonen å gjøre egentlig. Håper dette endrer seg, savner så ille å ligge på magen også!
Minnimina Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er nå i 34 uke med mitt 4 barn. Har hatt de samme plagene som du beskriver i alle svangerskapene, men har nå, for noen uker siden, funnet en kur som gjør underverker for meg og nattesøvnen. Det er magnesiummangel som fører til krampene og dette er visstnok en veldig vanlig plage for gravide. Løsningen er derfor å spise magnesium tyggetabletter med sitronsmak, 2 stk a 120 mg pr dag, som fås kjøpt på apoteket. For meg forsvant plagene med det samme. Nydelig!! Nå gleder jeg meg til å legge meg igjen. Jeg var på tur en langhelg og hadde glemt pilleboksen hjemme. Da kom plagene tilbake etter to døgn uten, men de forsvant med en gang jeg fikk tak i nye. Anbefales på det sterkeste!!
Pandapunda Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har tatt magnesiumtilskudd hele svangerskapet, men nå har jeg disse smertene hver natt. Da er det sikkert bekkenløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå