Gå til innhold

Hvordan er prognosen for sekundær habituell abort, kontra primær?

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra før, og har nå abortert 3 ganger (BO, MA og SA) med ny mann da. Er søkt inn på utredning. Men det jeg lurer på er altså om det taler til eller mot min fordel at jeg har et friskt barn fra før?

Jeg burde virkelig slutte å lese alt jeg kommer over på internett, for jeg får jo bare flere spørsmål for hvert svar jeg finner...

Fortsetter under...

Statistisk sett er det en fordel å ha barn fra før. Det vil si at du har større sjanse for å føde et levendefødt barn dersom du har barn fra før, enn om du aldri har fått barn.

Det står ikke nøyaktig hvor stor forskjellen er i prosent, men på følgende side, hvis du går til "Next Section: Incidence" står dette beskrevet:

http://emedicine.medscape.com/article/260495-overview

Åhh okei. Har jo fått med meg at det er en forskjell, men ikke helt forstått sammenhengen. Og siden de skiller mellom de to er det jo en grunn for det da. Men det spiller jo sikkert inn at jeg har ny mann også da.

Har jo enda ikke diagnosen da, så jeg er jo her som snikmedlem. Men legen snakket med gyn og jeg ble søkt dit før helga, så får vi håpe ventetida ikke er så lang.

Å, dette var faktisk litt deilig å lese! Det står jo at man har omtrent like stor sjanse for suksess etter 3 aborter som etter 2 aborter, det er jo positivt! Har endelig fått mensen etter min siste abort, og er skikkelig utålmodig etter å prøve igjen. Håper sånn det går på 4. forsøk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...