Gå til innhold

Si meg er legene blitt strengere på og skrive ut sykemeldinger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte nærmest be på mine knær om sykemelding sist jeg var syk og inne hos legen:( Virker nesten som hun trodde jeg hadde tenkt og dra på jobb med 40 i feber, halsbetennelse, bihulebetennelse

Skrevet

Ja, legene har blitt strengere på å skrive ut sykemeldinger, og takk og lov for det!

Men det var nok neppe grunn til å tvile på at du burde holde sengen hvis du hadde 40 i feber! Hvordan kom du deg i det hele tatt til legen med 40 i feber? Ikke for å være frekk, altså, men trengte du sykemelding for hals- og bihulebetennelse? Kan du ikke skrive egenmelding?

Skrevet

Det er flere år siden legene fikk pålegg om å være restriktive med sykemeldinger(var vel et eller annet krav fra nav). Noen er blitt eller er fortsatt slepphendte, andre følger ordre og er strengere.

Skrevet

Tok paralgin forte 2 timer før selve legetimen derfor klarte jeg og komme meg til legen på et vis! Måtte ha antibiotika for og bli kvitt betennelsene og da ba jeg også om sykemelding da dette kan jo ta sin tid!

Skrevet

er vel det som er poenget med att vi har fått mange flere egnemeldings dager, styre unna alle disse sykemeldingene.

Skrevet

Jeg var på jobb i hele forrige uke, med 39-40 i feber, bihulebetennelse, ørebetennelse, halsbetennelse og lungebetennelse... så at det skulle vært så vanskelig å komme seg til legen med det, kan jeg ikke forstå du oppi her.

Skrevet

jeg fikk ikke sm da tanta til fettern til søstra til veninna til onkelen min fikk klamydia, enda jeg ba om det!!

neida, fra spøk til alvor, legen min har vært altfor snill og han har fått kjeft fra nav.

Skrevet

Det er da ikke alle som har fått flere egenmeldingsdager, er vel bare IA-bedrifter som har det. I firmaet der min samboer jobber har de fortsatt 4*3 dager. Noen bruker dem opp lenge før det har gått 12 mnd, det er gjerne de som tar ut max antall sykt barndager også...

Skrevet

Regner med at dette er for å provosere, men om du går på jobb med lunge- øre- hals- og bihulebetennelse og 40 i feber, da må du være madrasstester på Ikea eller noe sånt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...