Gå til innhold

Noen som vet sånn ca hvor mye melk de har??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som er "vanlig" mengde melk å få ut når man har baby på snart tre uker? For her går det ikke lang tid mellom ammingene, så har på følelsen av at jeg kanskje har litt lite melk.. Noen som pumper seg innimellom og som derfor vet hvor mye de har sånn cirka???

Videoannonse
Annonse
Gjest Tullmusa83
Skrevet

Har en sønn på 4 uker. Får ut 100 ml fra hvert bryst nå ved pumping.

Ved 3 uker fikk jeg ut 25-50 ml fra hvert bryst.

Grunnen til at jeg pumper er at babyen sover så mye at jeg får tette melkeganger. Nå når jeg pumper har jeg en ganske stor overproduksjon. Hva mener du med kort tid mellom ammingene er vist normalt for babyer å spise annenhver time

Skrevet

Her vrir hun seg og gaper etter puppen når det er bare en time siden sist... Hun ligger lenge ved brystet og suger jevnt og virker mett når hun slipper taket, men så er det på'n igjen en times tid etterpå... blir noen runder i døgnet, det...

Skrevet

Alt mellom 8 og 24 ganger i døgnet er normalt. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/15/Ammingens-hyppighet

Merk at man teller fra start til start, så om hun dier i en halv time og så vil ha på nytt etter en time så er det med 1.5 timers mellomrom.

Har hun 5-8 godt våte bleier pr døgn? Hvordan legger hun på seg, har hun tatt igjen fødselsvekta?

Jeg anbefaler at du IKKE forsøker pumpe det for å "sjekke" hvor mye melk du har. De fleste klarer ikke pumpe ut like mye som barnet dier, eller det tar noen uker før de har lært optimal pumpeteknikk. Dermed vil du sannsynligvis bli stressa og tro du har for lite etter en pumperunde.

Det er kjempeflott at du lar jenta få pupp så ofte hun vil, det er den beste måten å stimulere produksjonen på! :)

Jeg er ammehjelper, send meg gjerne epost på adressen som står på profilen min.

Skrevet

Kjenner igjen den bekymringen der :) Jeg hadde så mange spørsmål og trodde jeg var tom hele tiden og var veldig usikker, men jeg fortsatte å amme og når jeg var på seksukerskontroll skjønte jeg at alt sto bra til - minimannen hadde lagt på seg vel og bra. Stå på - det roer seg forhåpentligvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...