Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere andre inne her om det å ta 3D UL? Jeg har veldig lyst til å ta det pga spenningen ved det, men min samboer er litt usikker på det pga pris etc.

Kanskje det også er noen her inne som har tatt det før og som har opplevelser rundt det de vil dele? Er det noen som vet når i svangerskapet en 3D UL vil gi finest bilder, har hørt at man ikke bør ta for tidlig, men heller ikke forsent. Er i uke 23 nå og lurer litt på å kanskje gjøre dette rundt uke 30, men vet ikke nok om de tl å vite når det er best. Hadde vært så gøy å fått et sånn bilde av jenta før hun kommer :))

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med trollunge og spire ♥
Skrevet

Jeg tok det forrige gang, men skulle egentlig ikke i dette svangerskapet (rett og slett fordi jeg følges opp med ul hver 4.uke pga komplikasjoner). Uansett, mamma hadde kjempe lyst til å se, så da ble det til at vi bestilte denne gangen også. Så skal i begynnelsen av november.

Jeg har bare positive opplevelser fra forrige gang. Tok det på Ultralydklinikken på Lysaker hos en veldig hyggelig mann. Synes det var kjempe morsomt å se ansiktstrekk og tydelige bevegelser.

De anbefaler å ta det mellom uke 27 og 29, da blir det best bilder mtp mengde fostervann. Etter uke 32 er det visstnok veldig vanskelig å få gode bilder. Tok selv i uke 29 forrige gang, og bildene ble bra.

Skrevet

Var på Ultralydklinikkens avdeling i Tromsø i uke 28, og betalte 1100 for timen. Synes det var vel anvendte penger!!! :-)

Fikk mange fine bilder, og litt film.. Skal ærlig innrømme at det var innmari rart å se ansiktstrekkene til lillepia, og likheten til pappan allerede..

Får liksom noe virkelig å forholde seg til... :-)

Skrevet

Her skal vi på 3D UL og vi gleder oss veeldig! Vi skal i uke 28 =) Det sto på siden der at mellom uke 26-28, så ble det best bilder. Så da valgte vi det =) der vi skal tar dem 1100kr og det mener jeg at det er verdt! er ikke ofte man får oppleve noe slikt som dette =) og da tar dem mål og vekst estimering. Og vi får bilder på CD + litt video av bebisen. Så syns det virka som en fin pakke =)

Skrevet

Så gøy å høre hvordan dere andre har opplevd dette. Regner med at det kanskje da kommer til å bli en på meg også. Så da er det bare å finne ut hvilke av klinikkene i Oslo man skal velge :)

Skrevet

jeg skal også :) tok med forrige mann å :) det er jo sååå gøy :) og koster 1100 her å .vell verdt syntes jeg :) her sier di i fra uke 27-30 men det er noe runndt der altså.. tok forrige gang i uke 27,mega flotte bilder,velger det denne gang å :) i uke 23+4 nå og bestiller time til uka,di har visst veldig stor pågang der :o)

Skrevet

Ja det skal jeg! Var det forrige gang og vil veldig gjerne igjen.

Der jeg tok sist så anbefalte de mellom uke 24-30.Tok da i uke 24. Ble helt supre bilder pluss noen video-snutter.

Men nå har vi flyttet og her anbefaler de mellom uke 28-32. Så vi skal i november, da er jeg i uke 28.

Gleder meg :-D

Skrevet

Blir nok 3d ul denne gang også:) Jeg følges opp ganske tett på slutten med ul mest sannsynlig, så er vel ikke nødvendig sånn sett, men det var en fantastisk opplevelse sist gang! Jeg syns absolutt det var verdt prisen!! :)

Jeg er bare 15+5 så blir ikke før i midten av desember/tidlig januar på oss:)

Jeg var i uke 28 sist:) De sier det er best fra uke 24-30, og rundt uke 28 er det absolutt beste:)

Anbefaler det iallefall:)

Skrevet

Vi tok på Ultralydklinikken på Lysaker sist og skal dit igjen:) Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg stedet:) Det ligger rett ved togstasjon:)

Skrevet

I utgangspunktet nei. Men dersom dei er usikkre på kjønn på ordinær UL, kjem eg vil å ville ha ein ekstra UL. Der den ev. blir tatt veit eg ikkje om det er 2 eller 3d UL, så muleg.

Håpar sjølvsagt dei ser det som trengst (inkl. kjønn) på ordinær UL, så vi sparar litt tid og pengar;) Hihi, men spørst om tolmodiheita seier det same når ord.UL er overstått.

Skrevet

Vi tok da jeg var 25 uker på vei.. Dessverre var vi ikke veldig heldig med bildene. :( Fikk sett henne i profil, men ellers dårlige bilder. Filmsnuttene var ikke spennende(de var ikke 3d). Hun lå helt stille, så vi ser bare hjertet slå..

Vi fikk et par 3d bilder på ordinær UL også, og de er like bra.

Om jeg hadde gjort det igjen? Tja, ihvertfall kjekt å få bekrefta kjønn :))

Skrevet

Vi skal på 3D ultralyd når jeg er 28+2. Vi hadde egentlig ikke tenkt til å gjøre det denne gangen, da det mest er for "moro skyld", men siden vi gjorde det med søsteren så bestemte jeg meg for at vi måtte spandere på oss en 3D ultralyd denne gangen også.

Forrige gang var jeg til ultralyd da jeg var 26+ noen dager, syns ikke det ble så veldig bra bilder, mest fordi hun gjemte seg bak navlestreng og tok hendene opp til ansiktet. Men, fikk en gratis ultralyd i uke 30-31 av Majorstuaklinikken ( pga en feil de gjorde ved den første), de bildene ble bedre. Så litt mer av babyen også da, så denne gangen ville jeg da når jeg var nærmere uke 30.

Skrevet

Da blir det nok en 3D ul på meg også, må bare få ordnet meg en time til rundt uke 28:) tror det skal bli spennende, også får vi da også bekreftet 100% om det er jente, selv om jordmor var veldig sikker på ordinær ul :)

Skrevet

Regner med å få 3D ul ved ordinær ul. Legen jeg går til har begge deler og allerede ved uke 8 skrudde hun over på 3D, men som hun sa; Ikke mye å se enda...

Håper vi får 3D ul ved ordinær, og at jeg får komme tilbake iallefall en gang til til henne før termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...