Supersnusken Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Hei! Hører egentlig hjemme i en annen gruppe, men håper å høre litt om erfaringer til dere mer erfarne! Mistenker refluks hos mini på 4 mnd, men får veldig uklare svar overalt synes jeg (helsestasjon, barnelege). Blir veldig glad hvis noen kan fortelle hvilke symtpomer barnet hadde, hva slags utredning og behandling dere fikk og ikke minst hvordan det gikk? Mini gulper ofte mye, gjerne 5-6 ganger etter en amming, over 2-3timer. Rart noe blir igjen.. Før virket hun lite plaget av gulp, men siste mnd virker hun klart plaget. Uler mye før gulpen kommer, gråter ofte umiddelbart etterpå. Hører også at hunstadig svelger unna gulp. Mye sutrete, og nekter og ligge på magen. Kan av og tl hyle uder amming, enkelte dager får hun aldri fullført en pupp, bare gråter eller kaver. Høres dette kjent ut? Barnelege (privat), ville ikke henvise til ph-måling, anbefalte gaviscon evt starte med grøt. Har forsøkt gaviscon men det er nesten umulig å få henne til å svelge det... Har lys til å fullammen litt til. Blir veldig glad hvis noen vil dele erfaringer med meg!
M27 Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 HeiHar en gutt på snart 1 år med reflux....Han har gulpet siden han ble født...Både under, rett etter mat og gjerne smågulping flere timer etterpå. På det værste rundt 5 måneders alder byttet han body 5-6 ganger om dagen. legen gadd ikke høre på meg heller....Men da jeg sa Han HAR reflux og vi SKAL utredes nå på helsestasjon ble vi henvist til ph-måling på sykehuset. Jeg tok rett og slett ikke et nei for et nei. Sønnen min var også konstant grinete.., var også kollikk barn, Hatet å ligge flatt, da han fikk sure oppstøt. Dette gjør at barnet blir mye misfornøyd gjennom døgnet og kan våkne mye om natten.... Resultatet av ph- målingen viste alt for høy ph i spiserøret. Begynte med losec tbl....løses opp i melka og er nå mye bedre...... Verdt å nevne at de som regle vokser av seg denne refluxen når de nærmer seg året, men skikkelig kjipt når det står på........... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå