Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har så ufattelig stygge tenner, og innrømmer at dette kommer av dårlig tannstell. Jeg har mine grunner, selv om ikke noen tannleger synes det, eller andre heller, for den saks skyld. Jeg sitter nå og titter på priser på tannproteser, og det var utrolig mye billigere enn implantater. Implantater ligger på 20 000 PER STYKK(!!), mens proteser ligger på rundt en 10 000, både under- og overkjeve, i Oslo. Er det noen her som har fast tannprotese? Hvordan er det? Det er ufattelig skamfullt å være 22 år, og føle at tennene mine er så stygge at jeg faktisk vurderer å trekke ut alle sammen og få gebiss... Kanskje en unnskyldning dette, men både bestemor, tante og mamma har dårlige tenner, besta fikk gebiss i slutten av 30-årene, tante har hatt siden hun var rundt 31 og mamma gjør foreløpig alt hun kan for å ikke måtte få det..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Trist å høre om tennene dine:( Men flott at du ønsker å gjøre noe med det. Det som er at for å få protese så må du likevel ha implanteter. Det er implantatene protesen skal festes på så du må regne med minst 4 implanteter oppe og nede. Du kan sjekke med feks. Eurodent. De har pasientreiser til Bulgaria (tror jeg det er). Det er langt rimeligere enn å få det gjort i Norge. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Tusen hjertelig for tips! Sjekke ut det der nærmere, det så jo faktisk gjennomførbart ut Takk for det
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Gjør det og lykke til med ditt fremtidige nye smil:-) 18:58
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Gå til tannlegen å få en vurdering, har du feks en tannsykdom (pyreea) så kan du få dekt utrolig mye ,man kan også få dekt en del om man må fjerne masse tannsten.Eller om man skjærer tenner. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Skal nok litt til å finne en tannlege som er villig til å trekke alle tennene på en 22 åring å sette inn gebiss både oppe og nede... Implantater er dyrt ja. Men hva med kroner og broer? Dyrt det også, men det blir veldig fint. 100 000 kr. for oppe og nede ca. Tviler egentlig på at du finner en tannlege i norge som vil gi deg gebiss, så lenge tennene dine er forholdsvis friske. Men sjekk spyttproduksjon, har du liten spyttproduksjon eller gått på medisiner som gir munntørrhet kan du få dekket en del.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har fått satt inn bro på 4 av fortennene, er 35 år. Måtte trekke ei tann for å bli kvitt en kronisk betennelse i tannkjøttet. Jeg hadde så slitasje på baksiden av tennene, at jeg fikk dekt halvparten, og betalte da ca 10 000,- for 4 tenner og jobben. Jeg err ikke hundre prosent fornøyd, for jeg synes ikke broa ser hundre prosent ut som ekte tenner.. siden de jo henger litt sammen. Men hadde svarte stygge rotfylte tenner fra før, så er mye mer fornøyd enn slik de var før jeg fikk satt inn bro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå