Supersnusken Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Prøver gaviscon pga mistanke om reflux. Legen sa bare 5 ml etter måltid. På pakken står det 30 min etter men da vil jo mini ha gulper opp det meste allerede.. Har også vansker med å få henne til å svelge det. Noen som har noen tips for bruk? Hun er 4 mnd og får kun mm, tar ikke flaske eller smokk...
cerababy Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Hei, nå har jeg ingen erfaring med gaviscon el reflux, men vi har slitt før med å gi snuppa medisin. Og da brukte vi sånn stor plast sprøyte og sprøyta det inn i munnen hennes. Er ikke så veldig hyggelig, spesielt hvis de ikke vil ha, men må man så må man:-/ og det funket for oss.
*Andrine* Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Hei, har erfaring med Gaviscon. Vi hadde samme problem med at hun gulpet ganske umiddelbart legen skrev at vi skulle gi 15 min etter hvert måltid. Snakket med legen og han sa at vi måtte prøve oss frem og at det var greit å gi det umiddelbart etter måltidet. Vi fant også ut at vi ikke kunne gi det etter hvert måltid fordi hun fikk forståppelse, men nå spiste hun veldig ofte da og var bare 8 uker gammel. Vi fikk også med sprøte og skulle sprute det inn i munnen, funket dårlig for oss da hun var god til å spytte. Vi fant en løsning ved å lage større hull i en tåtesmukk. Hadde Gavisconen rett i smukken (ikke i flasken da fester bare det meste i kantene) og hun drakk det. Gikk fint fordi hun likte smaken, vi var nok heldige der. Håper du også får det til. Ps. de aller første gangene mener jeg jeg blandet det med litt mm for kjent smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå