Gå til innhold

Pappaperm når far er student.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som vet hvordan det blir med pappapermen når far er student? Vi venter vår først i januar 2012, og i august 2012 begynner samboeren min å studere 100% ved høgskolen i oslo, studiet varer i 3 år. Han må jobbe på kveldene mens han studerer. Hvordan blir det da med de 12 ukene han har rett på? Må han ta ut disse de kveldene han skal jobbe? når han har ferie fra skolen? eller mister vi disse 12 ukene?

Håper noen kan hjelpe meg, for damen på nav kunne ikke gi meg noen svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hva han gjør nå, og om han greier å opparbeide seg rett på foreldrepenger, han må da ha jobbet seks av de ti siste månedene før han går ut i permisjon. Er han i jobb nå greier han å jobbe seg opp til disse 12 ukene med permisjon. Dersom han ikke har rett på foreldrepenger kan dere søke om at disse 12 ukene overføres til deg.

Min mann er også fulltidsstudent, og jobber deltid i en 35% stilling. For at han ikke skal miste noe av studiene har vi valgt at han tar ut sine 12 uker fra juni til september neste år ( vi venter også et januar barn). Så går han ikke glipp av undervisning, men har permisjon fra sin jobb. Men, siden hans inntekt ikke er nok til å forsørge oss, så skal jeg jobbe 50% når han er i permisjon, og så søker jeg om 50% foreldrepenger ( gradert uttak i ti uker, og så tar jeg ut to uker ferie). Sånn at vi i den perioden han tar ut fedrekvote mottar vi 150% foreldrepenger. Det var ihvertfall sånn damen på nav som jeg snakket med sa vi kunne gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...