Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Hva kan slikt bety? Min sønn på 4,5år ble forvandlet over natten. Han har bare hatt det i dag og er rask og frisk ellers. Men jeg ser helt tydelig at øyet er gulnet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Mulig det er betennelse på vei, men ser ikke noe i dag. Ikke har han en leverskade eller noe slik heller. Men har hørt at man ved kyssesyken kan bli litt gul i øynene. Det går kyssesyken i barnehagen hans så bør vel være litt obs. Noen som vet om dette kan stemme? Takk for svar! H.I.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Når det hvite i øyet blir gult er det tegn på sykdom i leveren. Hvordan vet du at det ikke kan ha oppstått en leverskade når du ikke en gang har vært hos lege med barnet? Ved betennelse i øyet pleier det hvite å bli rødt, ikke gult
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg hadde ringt lege med en gang, gule øyne er jo klart tegn på leversykdom. Men det er jo sant at kyssesyken angriper leveren så det kan jo være det, ville uansett ringt lege for å få tatt en blodprøve. Eneste gangen jeg har opplevd gule øyne på ungene er når de var nyfødt og hadde gulsott. Ved øyebetennelse blir de røde i øynene, ikke gule.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Bare det ene eller begge øynene? At øynene blir gule er et tegn på at leveren ikke skiller ut bilirubinet. Altså at den ikke virker som den skal. Ring legevakten du!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg ville sjekket med lege og forvisset meg om at det ikke er nyrene det er noe feil på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå