SNURF 5 GUTTER Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Urin teste slik jordmor har. Grunnen er fordi jeg får blod i urinen kvar gong jeg er hos jordmor. Har hatt sjult UVI før. Tok ein no og viste jo sukker i urin men for vel ein 1 time siden ein sjokolade. Er det ikkje Morgon urin som er å anbefale på desse testene ? Noen som veit.
LilleGull2012<3 Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Min jordmor foretrekker i alle fall at jeg har med meg morgen urin, da hun skal teste Det er urinen om morgenen som er mest konsentrert, siden den har vært lengst i urinblæren.(tror jeg, hehe)
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Du skal vel strengt tatt ikke ha sukker i urinen på noe tidspunkt i løpet av dagen. Men terskelen til nyrene for å slippe ut sukker er lavere i graviditeten enn ellers, så man bør være litt mer forsiktig med sukker. Morgenurinen blir anbefalt av to grunner: den er mer konsentrert, men viktigere: den har stått lenger i blæra (og vil dermed ha flere bakterier i seg ved infeksjon). Terskelen for utslag er dermed lavest på morgenurinen, og man har mindre risiko for å overse en infeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå