Gå til innhold

Endelig er det liv der inne/Legen fra helvette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig begynt og kjenne sommerfuggelvingene som alle snakker om :D de siste fire dagene har de vært der hele tiden! er 20+2 og det gledes over at jeg endelig kjenner liv:)

Når det er sagt

begynner og føle litt på hormonsvingningene, bekkenet, stresset og dårlig form.

har hatt en hel uke borte fra jobb(Uten SM) og kjenner at jeg er nesten redd for og komme tilbake igjenn, hva sier de når jeg har vært 5dager borte uten og ha SM? (Har selvfølgelig ringt og sagt ifra)

Grunnen til at jeg ikke fikk ordnet meg SM, er at jeg tør nesten ikke og gå til legen min, han er så kvass, og hard i kantene. det er ikke noe kjære mor. han kjefter og smeller, er ikke interisert i og finne ut hva som er galt når jeg er der. sist var jeg hos ham 4ganger på en uke, og fikk hver gang beskjed om og komme tilbake hvis det ble værre(var jo nettopp derfor jeg kom tilbake)

Har prøvd og bytte lege, men er ingen i min kommune som har ledige plasser, kan heller ikke ta i nabokommunen, siden det er 30min med bil til legekontoret der, og jeg har ikke kommet så langt at jeg har kjørt opp enda.

ARGH!

Da har man fått det ut av systemet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da klager du på legen din.. eller ringer sekretærene og forklarer saken.. så kan du håpe på hastetime til en annen lege...

Du skal IKKE finne deg i at en lege kjefter.. med mindre du overdriver.. og litt hypokondisk da! =) hehe.. sier ikke at du er d..men er i mange tilfeller to sider av en sak...

Syns det er rart at jobben din aksepterter at du er borte mer enn 3 dager uten sykemelding? finnes det ikke lovverk for slikt?

Skrevet

Heldigvis, begynner formen og bli litt bedre i dag, så en hastetime er det nokk ikke bruk for.

Hvis jeg fortsetter og få samme behandling til denne legen, så kan det godt hende at det blir levert inn en klage på ham ja.

Grunnen til at han kjeftet på meg, var at jeg ikke i uke 8 hadde sluttet og røyke enda, men halvert dagsrasjonen.

Så i stedet for og prøve og hjelpe meg til røykeslutt, så ble han kjempesint og kjeftet meg regel rett opp!(Nesten så jeg ikke tror meg selv når jeg skriver det:B)

Hypokonder er jeg nokk ikke, diagnosen har jeg liggende i permen, og godt plassert i tarmene mine ;)

Jeg kjenner at jeg ikke liker helt at de ikke har sakt noe på at jeg har vært syk denne uken ja. Skal ta meg en prat med lederen min når jeg kommer på jobb på mandag, og høre hva han sier.

Skrevet

Hei :)

SÅ fint at du kjenner liv, det er alltid en fantastisk følelse når man kjenner liv, plutselig blir det helt tydelig at det bor noen inne i magehulen.

Det var dumt det med legen din, jeg har vært i den båten jeg og, det høres faktisk maken ut, lege som vet best, lege somikke vil høre, kommer inn ed en vond hals og går gjerne derfra med en brukket tå... Fordi det stemmer bedre mener han (satt på spissen).

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bytter, skjønner det er langt å kjøre, men det er vel bedre det enn å ha en dårlig lege?

I denne kommunene som jeg bor i er det flere leger, noen er ledige også, men jeg har valgt meg en lege i nabokommunene, som ja, det er litt over 30 min å komme seg til, men jeg er fornøyd, veldig fornøyd :DD

Skrevet

Er du i en IA-bedrift så er det jo ikke noe problem med 5 dager fravær, da skriver du bare egenmelding - er du ikke IA-bedrift må du få deg legetime med en gang, hvis ikke risikerer du at du blir trukket i lønn, og i verste fall får advarsel, som hvis det gjentar seg kan føre til oppsigelse.

har du legevakt i nærheten som du kan ta kontakt med?

Best å få lappen snarest så du blir mer mobil :-)

Lykket til :-)

Skrevet

Ja smilet sitter godt plassert om munnen min når lille gutten min turner og hikker i magen min<3

Grunnen til at jeg ikke bytter til nabokommunen, er at jeg ikke har kjørt opp, og er da avhengig av skyss for og komme meg til legen.

Skulle veldig gjerne ha byttet dit ja, for og si det sånn.

Så bra at du også endelig er fornøyd med legen din Leirha :D

Småting:

Bedriften jeg går til jobb i hver dag er IA. Men er innleid via et annet vikarfirma. Så er litt usikker på reglene. Men jeg har ikke benyttet meg av egenmeldinger enda da jeg har vært borte, har heller blitt trukket i lønn, så jeg tror sikkert at de lar meg skrive egenmld, for 3av dagene : )

Jeg må nokk reise inn til byen og få tatt teorien snart ja, men jeg trenger jo da(Siden vi bor 2.5time fra byen) fri fra jobb, så jeg ser ikke helt at det blir helt enda. ;o

takk:)

Skrevet

Jeg vet hvor overfølsomme mange røykere er, så jeg ville gjerne visst hva du mener med at legen din kjefter på deg. Røyk er gift, vet du ikke det?

Skrevet

"Så i stedet for og prøve og hjelpe meg til røykeslutt, så ble han kjempesint og !kjeftet meg regel rett opp!"

Trenger det en dypere forklaring?

Hva legger du i og bli kjeftet på?

er det saklig og kalle meg overfølsom forde at jeg røyker?

Jeg har nå kuttet ned til 3 om dagen, er stolt av meg selv jeg!

Skrevet

Tre om dagen er tredve om dagen for barnet ditt.. Går 8 timer fra du tar en røyk til barnet i magen kan ta opp oksygen som normalt igjen..

Til sammenligning ville det vært som om noen hold for munnen og det ene neseboret ditt, slik at du bare hadde et nesebor å puste gjennom.

Mulig du vet dette, men synes iallefall det er noe alle røykere burde være klar over.

Skrevet

Synes du er kjempeflink som har klart å trappe ned til 3 om dagen. Alle vet selvsagt at det er skadelig å røyke, så jeg har absolutt ikke tenkt å komme med noen provoserende "fakta" som ikke har noen som helst hensikt når du allerede er på vei til å slutte. Alltid noen som er nødt til å lire av seg grusomme fakta om det ene eller andre. Har ingen tro på at slik moralisering har positiv effekt - og det var heller ikke hovedtema for denne tråden.

Synes du er på god vei. Klarer du helt å slutte det siste trimesteret er det helt optimalt. Dette klarer du "LilleGull"! Stå på videre!!!

Skrevet

Takk for gode ord "Nyttårsprins"

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...