Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

når skal /kan man begynne med nattavvenning? Er det veldig individuelt om baby trenger mat om natten eller ei? Er det slik at så lenge hun spiser godt når hun får mat om natten, så skal vi ikke kutte det ut? Jenta mi er 5 mnd, hun sover fra ca 19-05/06, med et måltid i mellom. Noen netter sover hun over dette måltidet, andre netter sover hun helt til tre-fire, og da kan hun sove videre til 7-8.

Jeg vil jo helst ikke kutte ut før det er "nødvendig"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert på området kan jeg jo svare for oss. Vi nattavvendte når lille var nesten 6mnd. Vi tolket det sånn at hun ikke trengte mat om natten mer da hun hadde hatt mange netter uten noe mat. Dette varierte da veldig, hun kunne sove 4 netter igjennom for så å ville ha mat den neste natten, og så våkne en gang pr natt den neste uka. Tidspunktet hun ønsket mat kunne også variere veldig. I tillegg til dette la hun veldig godt på seg.

Jeg sover generellt dårlig om natten og med denne ustabile stilen ble jeg liggende våken mye om natten å vente på om hun skulle våkne. Dette i tillegg til at jeg skulle begynne å jobbe gjorde at vi valgte å nattavvende. Vi brukte 1,5 uke (veldig slitsomt og tøft...) men så var det gjort. Nå er hun snart 8 mnd og sover 12-13 timer om natten, om hun skulle våkne om natten kan jeg eller pappan bare styke henne litt på kinnet eller tilby litt vann og da sover hun igjen etter noen minutt.(Dette har skjedd kanskje max 5 ganger på 2mnd!) Men i de fleste tilfellene sovner hun av seg selv.

Så ut i fra det du forteller så kan det for meg høres ut som at hun ikke lenger er sulten om natta, men er vandt til kosen. Men jeg tørr ikke si noe sikkert.

Skrevet

hei begge to. Hva gjør dere da for å nattavvenne? her sover hun mellom 10-12 timer på natten. Er 6 måneder nå. får flaske etter 5-6-7 timer med søvn..så sover hun med engang igjen. Er det sånn at man tar mindre å mindre melke pulver i flaska..tilslutt vann? til de gir seg? eller bare ikke gi noenting? Hun drikker jo som en gal når jeg kommer med flaska. Drikker 200 ml. Det greier hu aldri ellers :P Dere ammer kanskje? jeg gir henne bare flaske i senga si..så ikke vant til noe sånn type kos på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...