Kaktus_86 Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg ble akkurat gjort oppmerksom på at jeg burde sjekke alt jeg bruker av medisiner. Og så står det svart på hvitt at cetrizin ikke bør brukes av gravide. Den uskyldige medisinen jeg bruker hver dag pga STØVALLERGI (og katt)!! Forferdelig irriterende allergi. Så nå sitter jeg her da, lei meg og nervøs! Må ringe lege på mandag og spørre hva dette kan bety og høre om det er noen trygge allergimedisiner. Uff :/
Svirremirre Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Det finnes helt trygge allergimedisiner, så dette ordner seg for deg.
MissTaurus Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Hei Du kan lese her; http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2009/05/16/gravide-kan-trygt-bruke-al/index.xml
Nordlys 06 og 07 Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Hei. Jeg brukte polaramin i siste del av svangerskapet med nr.2. Polaramin er en gamlere medisin og bivirkningene er mer kjente. Cetrizin/zyrtec er en nyere medisin der en ikke kjenner til alle bivirkningene/ skadevirkningene på evt foster. Ta kontakt med legen din for å høre hvilke medisiner du kan bruke.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Du kan helt trygt bruke Aerius :-) brukte polaramin forrige svangerskap, men denne gangen sa legen at jeg ikke trengte bruke denne gml medisinen for de har nå funnet ut at Aerius var helt trygt :-)
Svirremirre Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 De har gjort studier på de nyere medisinene under graviditet og "friskmeldt" dem og.
Kaktus_86 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2011 Takk for mange gode tips og svar jenter Jeg tenker som så at det er ikke alle som finner ut at de er gravide før uke 6 en gang, så da håper jeg ikke at det er SÅ mye skade gjort. Hadde det blitt noe galt så hadde jeg vel abortert allerede?
MrsMilla Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg fikk også polaramin. Fungerer flott :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå