Gå til innhold

Har dere fått forskudd på arv og i tilfelle hvor mye fikk dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herlighet.. En bil????

Hadde det vært hus, så hadde jeg giddet svare litt mer. Men en bil???

Bil er tapsprosjekt nr 1!!!! ALDRI BRUK ARV PÅ TAP!!!!

Skrevet

7.50. Du virker ikke helt oppegående. Du snakker som om det er dine penger besteforeldrene dine tviholder på. Du skriver at du ikke krever, men kommer med ønsker. Hjelpes, en voksen person kommer vel ikke med ønsker om å få penger av andre.

Du skriver at besteforeldrene dine vil ha penger for å kjøpe seg tjenester når de blir enda eldre. Det er jo nettopp det de skal bruke SINE penger på. Jeg skjønner ærlig talt ikke at det går ann å være som deg. Du må nok bare innse at du ikke kan gjøre krav på penger som ikke er dine.

Skrevet

Nei fysj!!! har du ingen moralar eller? Ein spør ikkje om forskudd på ARV!!! koss hadde du tenkt å spør? hei eg trenge ny bil, synd dåke fortsatt lever for viss ikkje kunne eg jo brukt arva mi, men vent! da finst jo nåke so hette forskudd på arv;)

No er eg kanskje litt frekk, men viss mine barn hadde spurt meg og det hadde eg dødd (hehe, problem solved) av skam og blitt kjempe lei meg for at barna ikkje satte meir pris på meg.

Uansett har dei forhåpentlegvis mange år å leve etter dei har nådd pensjonsalder, og dei må kunne få beholde sin økonomiske trygget då, uansett går d sikkert an å finne ein billigare bil vis dåke ikkje har råd til denne. biler synker jo noko enormt i verdi også. kjøp ein gammal bil der verdien holder seg...

men viss du virkeleg vil ha pengane deira kan du jo spør om eit personleg lån=)

Skrevet

Samboeren min fikk ca 1 million i forskudd på arv. Han hadde kjøpt seg et stort hus som måtte pusses opp, og det betalte foreldrene hans. Veldig god investering av arv :)p

Skrevet

Jeg fikk 80.000,- fra mine besteforeldre til jul for mange år siden. Det fikk alle barnebarna det året. De ønsket å gi bort noe mens de levde. Begge var da over 85. Jeg har også en gang fått 70.000,- fra mine foreldre til fødselsdagen.

Jeg tror ikke det er mulig å spørre om å få penger til bil uten at det er tigging. Det er uansett bra de har en del penger når de blir gamle. Hvis helsen etter hvert blir dårligere og de trenger hjelp til ting som husvask, hagearbeid, handling ol og etter hvert kansje får større helseutgifter er det godt å ha noen millioner å gå på. Pleie er dyrt og det er ikke alle som ønsker å komme på pleiehjem.

Skrevet

Samboeren min har fått 400.000 i forskudd fra faren, for vi kjøpte huset til svigerfar.

Jeg har fått 150.000 fra faren min - men det er ikke meldt inn som arv. Så det er bare småsummer (innenfor den gavesummen) jeg har fått innimellom fra mamma og pappa, et par ganger fra bestemor også.

Dette setter jeg så stor pris på og er superglad for - jeg kunne aldri funnet på å spørre om dette faktisk! Jeg vet at foreldrene mine sitter på mer penger, og jeg vet at de kommer til å gi det meste til meg og søskene mine - og selv om vi kunne trengt pengene pga. oppussing el. så ville jeg aldri i verden spurt. Vi skal ikke være avhengige av forskudd på arv eller foreldrene mine så penger vi trenger er vårt ansvar - sparekonto er en fin ting!

Skrevet

jeg og min søster har fått 1,2 mill hver av bestefar og bestemor. 470 000 hver som gave før de døde, og resten i arv.

Faren min derimot nekter å gi oss noe morsarv som han sitter på...

Skrevet

15:53, dersom mannen din dør, vil du da bryte opp boet for at barna dine skal få penger? Det er foreldrene våre i fellesskap som har kjøpt hus, hytte og spart penger, så at foreldrene våre skal få sitte i uskiftet bo synes jeg er en selvfølge. Ta restene når sistemann legger inn årene =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...