Gå til innhold

Idag fikk jeg "matkupong" fra NAV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, i påvente av utvidet overgangstønad har jeg søkt sosialhjelp/lån. Har frem til nå lånt penger av venner og familie. Vedtaket på sosialhjelp fikk jeg i dag, og utbetalingsdatoen var også i dag. Desverre ingen penger på konto, så jeg ringte NAV for å høre. Saksbehandleren min skulle sjekke det opp, så hun ringte meg tilbake litt senere. Det viste seg at hun hadde overført penger til feil konto - derfor hadde jeg ikke fått pengene. Hun la seg lang flat og beklaget for feilen hun hadde gjort. Alle kan jo gjøre feil, så jeg klandrer henne ikke. Dermed ble nødløsningen en rekvisisjon fra NAV med en sum jeg kunne handle mat for på en utvalgt butikk. Noe så ekkelt! Heldigvis kjente jeg personen i kassen, så det ble ikke såå ille for meg liksom.

Men uansett så er vi kjempe heldige som har et slikt system og den tryggheten NAV gir - slik at alle skal få mat på bordet. Vi skal ikke klage :-)

Skrevet

Jeg jobber på Nav og har med sosialhjelp og gjøre og her har vi ikke matkuponger lenger, men vi har derimot enten utbetaling til konto eller at de som trenger det kan få et visa kort med en sum på slik at de kan betale varene sine, og da slipper man også blikk og andre ting fra ansatte.

Sikker på at du ikke har slått inn en liten løgn her?

Skrevet

Spesielt at du opplevde så positivt med matkupong samme dag som det stod i avisa om hun som hadde en negativ hendelse med matkupong

Skrevet

Her har de også matrekvisisjoner på en bestemt butikk. En får da med seg et brev hvor det står summen en kan handle for.

Skrevet

På sosialkontoret hvor jeg jobber er det også utstrakt bruk av matvaregarantier. Det er virkelig noe som ikke burde skje. Det er jo veldig strenge krav til mer enn vanlig mistenke om rus eller andre feilprioriteringer for at man skal kunne gi matvare garanti.

Skrevet

Uff det er sånn her jeg bor også. Jeg måtte også få en sånn en gang, da trygda ikke kom før påske og alle hadde tatt ferie. Fikk kun hjelp fordi jeg nektet å forlate, og gråt til sjefen selv. Heldigvis kunne sjefen skrive ut en slik kupong. Ikek mye høy i hatten når man bruker den, men man overlever jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...