Gå til innhold

takle mindre stress enn normalt?

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som kjenner på at de takler stress dårligere når man er gravid enn ellers? Har en sak som gir meg hodebry på jobben men vanligvis har jeg kunnet legge igjen dette når jeg går fra jobb. Nå derimot har jeg hatt to nesten søvnløse netter og jeg greier ikke stoppe å tenke på "problemene" som venter. Kjenner jeg blir amper og sliten, har liksom ikke noe strikk å gå på....har da ikke slitt sånn med å taklet motgang og vanskelige oppgaver før!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143655533-takle-mindre-stress-enn-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det akkurat på samme måte!

Begynte nesten å grine etter et stressende møte her en dag, og måtte sitte å hvile meg i en time etterpå for å klare å jobbe ut dagen.

Merker at jeg mye fortere kjenner meg stressa og må ta pauser, og så får jeg ofte vondt i magen (kanskje kynnere?) når jeg blir stressa.

Har advart sjefen om at jeg trolig må be om å få redusert arbeidsmengde i løpet av kort tid. Heller det enn å stresse meg i stykker og ende opp med 100 % sykmelding lenge før permisjon.

Jeg har det akkurat på samme måte!

Begynte nesten å grine etter et stressende møte her en dag, og måtte sitte å hvile meg i en time etterpå for å klare å jobbe ut dagen.

Merker at jeg mye fortere kjenner meg stressa og må ta pauser, og så får jeg ofte vondt i magen (kanskje kynnere?) når jeg blir stressa.

Har advart sjefen om at jeg trolig må be om å få redusert arbeidsmengde i løpet av kort tid. Heller det enn å stresse meg i stykker og ende opp med 100 % sykmelding lenge før permisjon.

Både og - kan få masse kynnere av en del typer stress, men på den annen side har jeg det veldig godt med meg selv med den lille i magen, (mye stress for å få den til, så det tæret nok på i lang tid) - og er derfor roligere i en del situasjoner hvor jeg før ville ha reagert overilt.

Har det på samme måte. En del stress-dager fører til en ettermiddag og kveld fyllt med kynnere. Merker at jeg blir raskere provosert enn vanlig, og at jeg nok tåler mindre stress enn ellers.

Har en instruksjonsCD med gravidyoga, og det fungerte veldig bra. Du vet du har lyktes med avspenningsdelen til slutt når du våkner og lurer på hvorfor damen har sluttet å snakke..;) Sover bedre etter det. Har også skjerpet litt inn på "krava" på jobb, og koster på meg lunsjpauser i stede for å spise lunsj i møter hver dag. Hjelper også. Vurderer også å be om en dag hjemmekontor i ny og ne. Det er jo bedre for jobben og meg å tilpasse litt, enn at jeg blir sykmeldt.

Jobben klarer ikke å stresse meg, men så er det ikke noe stress på jobben til vanlig heller.

Privatlivet deriomot stresser meg fra morgen til kveld...

Lunten er borte når det gjelder mann og barn, det sier bare BANG

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...