Gå til innhold

Desembermammaer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er formen deres??

Jobber dere enda?

Begynner dere å bli klare? Lei magen?

Selv er jeg veldig klar kjenner jeg, er foreløpig 70% sykmeldt, men kommer til å be om 100% til uka (legen ville 100% sist når jeg ba om 70%) Ellers er formen ok, litt sliten, hatt litt omgangssjuka noen dager, vondt i hodet i ny og ne.. Og bare 6 uker til permisjonen starter =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er kjempeklar..

har så ufattelig lyst til å holde den lille tulla mi i armene:)

jeg er fortiden sykemeldt pga anemi. pga anemi er jeg trett og kan sove ganske mye.

bare en,liten aktivitet gjør meg sliten.

er nå 28 uker på vei, og sm er over om 2 uker til.. så ikke vet jeg hva som skjer etterpå.

om jeg skal jobbe i en 50% kansje?

Skrevet

har termin 5 des selv og jeg begynner og bli lei, selvom jeg syns d går fort nå. har slitet veldig md kvalme gjennom hele graviditeten og gjør d enda.:P

med deg da? når har u termin?

:)

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 100% lenge. Bekkenløsning. Nå er jeg 31 uker, og relativt kvikk på dagtid;)

Nå har galskapen tatt helt overhånd, vognen er montert og jeg triller den rundt i stuen. JA jeg er gal!

Fryktelig utålmodig!

Skrevet

hehe kjenner mg igjen, jg la allle klærne i skuffene i går og har vel brettet de 10 ganger i dag. haha når er terminen din?

noen andre md termin rundt 5 des?=)

Skrevet

Jeg har termin 11

Skrevet

Jeg blir 40% sykemeldt fra neste uke på grunn av bekkenet, for uten det er formen bra.

Har termin 29. desember, og permisjonen starter 8., så det er lenge til...

Skrevet

Jege har termin 8.des.. og stellekommoden er klar! Med ny stellepute og klær i str 50-56-62 i hver sin skuff... nederst har jeg lagtsengetøy foreløpig... men må ha plass til bleier også så jeg må nok omrokkere litt =)

Vogna står i kjelleren, bagen er klar med lamme skinn og nyvasket voksipose. Driver å strikker på "mor Signe" teppet til minsten og skal vaske dyner og puter til babyen i løpet av helgen =)

Grunn til sykmelding her er bekkenløsning og mye sliten, kynnere og utslag på urinprøven sist uke =)

Moro å høre hvor langt dere er kommet med alt... Jeg har også lyst til å gå å trille på vogna (men det er ikke plass der den står nå)

Skrevet

Jeg har termin 15. desember. Magen har virkelig begynt å bli stor nå føler jeg, så jeg begynner å lengte etter min vanlige kropp igjen. Jobber 100% og vel så det, og har ingen plager bortsett fra at jeg er fryktelig trøtt. Fikk påvist jernmangelanemi (igjen! hadde det og tidligere i svangerskapet og, men så fikk jeg jernlageret opp og sluttet da med tabletter dum som jeg var), så det er nok en del av forklaringen på trøttheten. Håper at det bedrer seg nå som jeg har begynt på tabletter igjen.

Skrevet

Termin 15.desember og er i 50% jobb pga. bekkenløsning. Magen begynner å bli stor og bekkenet vondt, så jeg håper de to siste månedene går like fort som de sju tidligere månedene. Hekler og syr for å få tiden til å gå, og gleder meg til å starte på juleforberedelsene...for da er det liksom ikke så lenge til! :-) Dessuten burde jeg vel være flink og bli ferdig med alle julegavene, slik at jeg slipper å kave meg rundt på kjøpesenter på overtid (det tenker jeg hver dag, hihi)

Skrevet

Hei!

Termin 14.desember her!

Er ganske utslitt nå. Har store bekkenplager, så gjør regning med at jeg blir sykemeldt 100% fra neste uke. Jobber som ped.leder i barnehage, og nå går det i veeeeeldig sakte tempo. HAHA. Føler stort ansvar på jobb, men jeg må nok bite i det sure eple og si takk for meg.

Ellers gleder meg meg masse til minstemann kommer. Har ikke gjort NOEN (da mener jeg ingenting) forberedelser.

Huff, nesten så jeg fikk litt panikk her når jeg ser hva dere har funnet frem!

Snart natt her kjenner jeg... ganske trøtt på kveldene for tiden, men det blir nok bedre når jeg blir sykemeldt og kan slappe litt av :P

Skrevet

Jeg har termin 3. desember, venter ei lita jente. Begynner å bli lei av å vente allerede, er ikke verdens mest tålmodige person :-P

Formen er ok når jeg holder meg i ro. Er 100% sykemeldt pga. av for høy puls (hos meg, babyen har det heldigvis helt fint) og fordi jeg er så fryktelig sliten.

Har fått handlet inn nesten alt av utstyr, og begynner å få det meste klart. Holder for tiden på å vaske sengeklær og slike ting. Vogna står klar nede i gangen, mangler bare å få renset skinnposen.

Skrevet

Hei Desembermammaer!

Jeg venter min første den 8. desember. Vet ikke om det er gutt eller jente, så det blir utrolig spennende! Litt derfor jeg også venter med å kjøpe en del babyutstyr, men i tillegg synes jeg det er skummelt å kjøpe "alt" på forhånd. Får litt panikk når jeg leser hvor langt mange av dere er kommet, og må vel bare tørre mer før det blir for tungt. Har iallefall kommet godt igang med julegavehandelen da kun 2 gaver gjenstår:)

Jobber 100% da jeg har vært veldig sprek/heldig. Sykmeldt fra en ekstrajobb for det ble litt for lange dager/uke når man ikke nødvendigvis får sovet nok. Håper å stå i jobb til permisjonen starter, i allefall gradert. Det blir for lange dager for meg ellers.

Var på ammekurs i går. Det var nyttig. Fikk beskjed om å ikke bruke amme BH med spiler, da det stanser melketilgangen?! Noen med erfaring??

Her i nord er det blitt høst og det blir mørkere og mørkere nå, så det er godt å ha noe fantastisk å se frem til:)

Høstklem fra Nordens Paris

Skrevet

Formen her er ganske bra! Sliter litt med bekkenet, men det har stort sett hjulpet med trening til nå. Jobber 100% og mer til, og håper jeg kan gjøre det frem til permisjon, ellers går jeg på veggene tror jeg :)

Ellers er det meste av utstyr i boks, småtterier igjen. Så da må det bare rigges til :)

Skrevet

Jeg har termin 2.desember. Kjenner at jeg begynner å bli lei av stor mage og redusert pust. Er 100% sykmeldt pga bekkenløsning. Har vært sykmeldt nesten hele svangerskapet, så tiden har gått seint. Har alt av utstyr i hus. Dette er mitt første barn, og også det siste. Vet ikke kjønn enda, så det blir spennende. Tror selv at jeg får gutt, samboer tror jente(han har to gutter fra før som bor sammen med oss.)

Skrevet

Jeg har termin 25. desember. Jobbet fullt frem til uke 28, da ble jeg sm pga blødninger og prematurrier. Har mye kynnere, og har fått beskjed om å ta det med ro. Antydning til bekkenløsning. Er litt urolig, og redd for at det skal starte opp igjen, men ser ut så det går bra i slow motion., selv om det er kjedelig.

Alt er klart her, minus kurva, den er ikke montert ennå, men sprinkelsenga er klar, stellebord, og klærne er kommet oppi kommoden. Gleder meg så inmari!

Det begynner å bli tungt å snu seg, og halsbrann og tung pust følger med. Heldigvis virker link.

Jeg kjenner at babyen har god plass ennp, driver og turner inni der, tror den ligger på tvers. Håper den har tenkt å snu seg i riktig posisjon snart :-)

Skrevet

Har termin 13. Desember, og er kjempelei. Magen er diiiiger og jeg sliter skikkelig med bekkenet. Er også mye trøtt og sliten og sliter en del med ettervirkninger av blodpropp på lungene som jeg fikk tidligere i svangerskapet, så formen og humøret er ikke på topp, hehe

Er sykemeldt 30%, men jobber nok 100 alikevel. Merker det begynner å ta på nå, men blir sprø av å gå hjemme å føle på vondtene og plagene, så føler det er et bedre alternativ å jobbe så mye jeg kan så lenge som mulig :)

Har ellers ikke gjort klart noe enda, men har det meste av utstyr etter storebror, så blir mest klargjøring her. Føler egentlig det er litt tidlig enda - men det begynner kanskje å bli på tide å gjøre klart det viktigste nå?? Fikk og nesten panikk da dere nevnte julegaver her oppe - det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang.... Skjønner at de fleste her er mye bedre forberedt enn meg :)

Skrevet

Så gøy og se at vi er såpass mange desembermammaer her da =) Jeg har født begge guttene 3 uker før termin tidligere så jeg har satt et krav om at ALT skal være klart innen utgangen av denne mnd (okt) siden babyen kan komme fra midten av nov...

Jeg kjenner allerede nå at jeg blir fortere anpusten og sliten, og tilogmed når jeg snakker i telefonen kan jeg bli anpusten... Selv om jeg sitter i ro... =) Jeg har trent mye og var i grei form før dette svangerskapet, men likevel kjennes det ut som jeg har mye mindre energi enn de to andre gangene. Bekkenløsninga klarer jeg å holde i sjakk med fysio behandling og ryggen er heller ikke så ille når jeg ikke jobber!

Skrevet

Jeg har termin 19.desember, og har vært 100% sykemeldt (fra praksis-studier) siden begynnelsen av september, så det er jo en stund.. Likevel synes jeg dagene går nesten altfor fort, med hund og leilighet som jeg har fått ett ordentlig redebyggebehov i.. :P

Har kjøpt nesten alt nytt, tvbord, stuebord, bokreoler og kommoder, i tillegg til ett altfor ambisiøst prosjekt med maling av sprinkelseng og spisebord + 4 stoler. Så ting tar tid..:)

Har ikke ordnet noe klart til baby enda, men skal vel begynne sånn smått til uka.

Håper baby holder seg inne til termin :)

Skrevet

Har ikke termin før 31.desember - men er utrolig lei allerede. Har bare fått alt av plager som jeg ikke så snurten av forrige gang.

Nettopp kommet hjem fra sykehuset der jeg har lagt med væske og næring intravenøst siden onsdag. Ble hentet i sykebil etter å ha kastet opp non-stop i nesten 8 timer.

Heldigvis ingenting i veien med prinsen i magen, men selvsagt litt bekymret over at de ikke helt fant ut grunnen til at jeg var så dårlig. Jeg tror vel kanskje det var resultatet av å ha gått en god stund med kvalme og dårlig matlyst. Var visstnok helt dehydrert.

Nå krysser jeg fingrene for at neste besøk på sykehus er når jeg føder.

Har imidlertid ikke gjort noe klart her hjemme pga. dårlig form. Og er 100% sykemeldt pga. symfyseløsning.

Teller uker, dager, timer og minutter til jeg er ferdig. Dette blir desidert siste gang...

Skrevet

Termin 10 desember her, og det blir noen lange 9 uker igjen kjenner jeg... Jobber 90%, og det begynner å bli mye selv om jeg for det meste sitter med kontorarbeid. Men har store planer om å holde ut så dagene ikke blir så lange. Sliter litt med bekkensmerter kjenner det godt hvis jeg beveger meg mye, i dag har jeg for det meste sittet her med pc på fanget, har liten eller ingen energi, må liksom ta meg sammen for å få gjort noe. Heldigvis har jeg to store barn på 7 og 11 som klarer det meste selv.. Tror rett og slett jeg har blitt en anelse lat... Har begynt å tenke på julegavene, hadde nok vært lurt å få kjøpt de før desember i år, tror ikke jeg føder til termin har gått på overtid med begge mine, ikke noe særlig stas å gå på overtid midt i julerushet tror jeg. Sprinkelsenga står fremdeles på loftet, har tatt frem klær og div tepper/dyner men ikke rukket å vaske noe enda. Stellekommoden bruker jeg til mitt undertøy så den må flyttes inn på badet og så må jeg få tak i en ny en til meg;)) Trenger ny stellematte til den og ny madrass til sengen. Ellers er jeg stort sett i boks borsett fra at jeg skal kjøpe en god dunpose som passer i city crossen min, noen som har noen gode ideer om hvilken jeg skal velge?, er ikke så veldig stor den bagen.. Lykke til med rugingen jenter;))

Skrevet

Her er alt bra, foruten at jeg har vanvittig vondt i ryggen og blir andpusten bare jeg tisser og prater i telefonen samtidig:) Ligger også 5 cm over symfysemål, pluss at mine 15 ekstra kilo kun har lagt seg på mage og boobs, så jeg føler meg ikke akkurat liten i overkroppen;)

Ellers er alt av klær vasket, lagt i kommoden, sprinkelseng skrudd opp, rom pyntet og vogn med voksipose klart:)

Gleder meg som en liten unge, og er så lykkelig over at vi får baby midt i min favoritt-høytid:)

Skrevet

hei

Jeg er 100 % sykemeldt og har vert det i en måned, mange kynnere og lav morkake, skal liksom ta det litt med ro, men noen dager gjør jeg veldig mye og andre dager har jeg ikke krefte, sliter også med bekkenløsning

Syntes mannen kunne ha vært litt flinkere og hjelpe, men neiiiiiiiiiiiii

Gleder meg veldig til nurket kommer, men er litt stresset fordi jeg har ikke barnerommet klart ennå, maser på mannen at han skal male, når man ikke kan selv så tar ting tid

Får vognen denne uken ellers har jeg "bare" igjen og vaske alle babyklærene og sette alt på plass når rommet er ferdig malt

Mangler også litt amme bh og pyjamaser pluss diverse ting

vil bare bli ferdig med alt så kan jeg ta det litt med ro, julen kommer jo også opp i alt dette,,,,

Skrevet

Hei dere andre desembermammaer!

Jeg har termin med førstemann 8.desember, har lest masse på disse nettsidene gjennom svangerskapet men dette er vel ca. første gang jeg skriver noe. På tide, hehe :-)

Jobber 100% fremdeles (kontorjobb), selv om jeg merker at det er slitsomt, jeg må ut og ha litt luft et par ganger om dagen for å ikke sovne, og det er ubehagelig å sitte lenge bøyd over PC'en. Har et sterkt ønske om å klare å jobbe 100% helt til permisjonen starter 17. november, spent på om det går.

Kan egentlig ikke klage på formen, ingen smerter i bekken eller rygg. Men merker godt at kroppen ikke er helt normal, får fort hold av å gå, sliter med halsbrann, må tisse nesten hvert kvarter, ørepropper(!), sliten og utrolig trøtt...

Har kjøpt inn det meste av babyutstyr, og gleder meg VELDIG til å få han ut etterhvert.

Er veldig i tvil om påkledning og hvor mye jeg skal kjøpe av ull i forhold til vanlig bomull? Kan man ha som en hovedregel at han bruker bomull stort sett når vi er hjemme/inne, og ull når han skal ut og det er kuldegrader??

Skal forresten føde på Ahus, flere med termin rundt 8.desember som skal føde der??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...