Gil Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Tok en hcg blodprøve 17 dpo (tror jeg - mulig det kan ha vært 16 dager) som var på 250. To dager senere var den på 441. 102 timer senere (litt over 3 dager) var den på 1400. Det doblet seg 72% på 48 timer på den siste målingen. Ser inne på legeforeningen sin side at hcg som ikke dobler seg på 48 timer eller som dobler seg sakte kan være en exu. Har foreløbig ingen blødninger eller smerter. Har mistet de tre siste gangene jeg var gravid (uke 7, 8 og 6) og er superredd for å miste igjen. Skal til ultralyd på ons, men må prøve å forberede meg litt psykisk på hva jeg kan se på ultralyd. Det var veldig tøft å høre den andre gangen det gikk galt at hjertet hadde sluttet å slå (hadde sett det så vidt det var to uker tidligere) og er så redd at det ikke går denne gangen heller. Går på crinone. Graviditetstestene har vært veldig tydelige i motsetning til de forrige tre gangene. Har ganske lite symptomer. Bare mer trøtt en vanlig. "Sandpapir på øya" hele dagen, men skulle gjerne vært litt kvalm....
Håpefull38 Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Dette ser helt fint ut! Fordoblingen skal skje mellom 48-72 timer. I følge kalkulatoren på denne siden: http://www.obfocus.com/calculators/betahCG.htm, så har du en fordoblingstid på 1.80 dager.
Gil Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2011 Forsøkte å legge inn tallene selv og fikk bare opp Na. Gjør jeg det galt?
Håpefull38 Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Det gjorde jeg også da jeg prøvde her om dagen. Fant ut nå hvordan man gjorde det. Jeg hadde satt punktum mellom, men det skal være skråstrek. Husk å starte med mnd/dato/år. F.eks: 10/07/2011
Gil Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2011 Takk :-) Nå fikk jeg det til. Fikk 2,4 (de første to målingene) og 2,44 (de siste to målingene) som doblingstid. Håper, håper, håper det går denne gangen.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Og husk at det kan variere på prøven, kommer litt ann på når på dagen du tar de. Hoppet, eller doblingen kan skje minutter etter at du tok prøven, så ha det i tankene. Vær optimist, og masse masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå