Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til en god krem til å smøre under armene?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan sår er den da???

Tenker bare om det kan være atopisk eksem, helsesøster snakket om dette sist vi var på helsestasjon. Og da nevnte hun dette kommer ofte på kroppen der hud er mot hud.....

Mini her er litt sår og tørr i huden i ansiktet, fikk tips om Lokobase Repair.

Skrevet

Der det er litt godt med hud som går litt over hverandre!:)

Skrevet

Jeg tok littegranne sinksalve i alle disse såre rukkene til lillemor når hun var lita, det fiksa d :)

Sinksalven kan brukes til så mangt! hehe

Skrevet

Jeg har hatt samme problemet her med lillemor. Har ikke tørket godt nok etter å ha badet henne. Vasker og tørker godt- så godt med på potetmel og vips- nesten helt bra neste dag! Potetmelet tar bort fuktigheten som er grunnen til at baby blir sår i valker og under armene feks:-) Billig og naturlig.. Nesten ikke brukt en salve her i hus:.-)

Skrevet

Støtter det med potetmel eller vanlig pudder under armene. Vi hadde samme problemet her tidligere, vi tørket godt under armene etter bad med en liten vaskeklut så vi kom godt til... Så brukte vi pudder og det funket som bare det, etter et par dager var det borte;);)

Lykke til;);)

Annonse

Skrevet

ikke bruk noe krem! det skal ikke være fuktig der. Er det eksem eller utslett av noe slag, så funker sikkert krem. Men pass på å tørk godt etter bad. Hvertfall hvis du bruker olje i vannet. Jeg bruker alltid selv pudder..parfymefritt. Potetmel funker supert også. :)

Skrevet

Blir ikke de fleste babyer litt rød og sår under armene? Jeg bruker sinksalve iallefall, og bepanthen innimellom. (bare husk å vaske bort sinksalva med olje, slik at den ikke gjør det rødere)

Skrevet

Jeg vil anbefale A-derma Cytelium. En spray som kjøpes på apoteket. Jeg ble anbefalt dette der istedet for talkum eller potetmel. Hun på apoteket sa at talkum ol bare klumper seg, og ikke vil hjelpe så bra. Sprayen er enkel å påføre, og mange bruksområder. Jeg har brukt på halsen (samme problem som under armene), den er kløestillende (myggestikk og vannkopper)

Jag har anbefalt den til mange venninner, og de har syntes den er helt topp. Den ligger som et fast inventar i baggen.

Skrevet

Det beste er å bruke pudder, eventuellt potetmel i alle kriker og kroker etter bad. Har brukt dette på Lille siden hun ble født og hun har aldri hatt noe problemer i hudfoldene. Bruker pudder ved bleieskift også. Det hender at jeg må bruke litt inotyol om rompa er sår, men det skjer nesten aldri.

Så pudder, pudder, pudder! Ikke krem!

Skrevet

3 prinser: poenget med potetmel eller pudder er å dekke alt der det gjelder, så børste bort det som er overflødig! Da klumper det seg ikke og fjerner fuktigheten...

Skrevet

Kanskje dumt spm, men får man kjøpt godt gammeldags babypudder nå? Gidder ikke potetmel, søler så fælt med det!

Skrevet

Vaske og tørke godt morgen og kveld og smøre et tynt lag med silulen. Funker med en gang hos vår lille tjukkas.

Annonse

Skrevet

jada! fins pudder vettu ;) Har babyline sitt..som du får kjøpt på babyshop..fins i vanlige butikker også, men det er natusan sin oftest..å den er det parfyme i :/ finnes på apoteket også. Kjøpte en ny en her på vita faktisk..fra simple..parfymefri også. Har aldri klumpet seg her i hvertfall :P veldig fornøyd med pudder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...