Lille*Frue* Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Er det noen som har måtte tatt det 2 ganger?? Jeg skjønner ingenting.. For jeg har tatt den.. Nå mener de jeg skal ta den igjen?! Eeeh, hvor er logikken henne?? Planlagt KS den 13 okt.. Den 10 okt. mener legen jeg skal ta en glukosebelastning.. Normalt??
Elvegris Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Jada, jeg har måttet ta flere glukosebelastninger i alle mine svangerskap. Man kan jo i prinsippet utvikle svangerskapsdiabetes når som helst i svangerskapet og det er viktig å avdekke. Jeg antar at du skiller ut sukker i urinen fortsatt, siden de ønsker å teste deg på nytt? Selv om du er svært nær et planlagt KS er det fortsatt viktig å avdekke om du har svangerskapsdiabetes - blant annet fordi babyen kan trenge litt ekstra hjelp etter fødsel dersom den har vært utsatt for mors ujevne blodsukker. Det er også slik at en eventuell svangerskapsdiabetes kan påvirke hvordan selve keisersnittet bør gjennomføres mtp type narkose/bedøvelse og hva slags type intravenøst drypp du får underveis. Så de har nok en tanke med det, skal du se Lykke til nært forestående KS!
katie77 Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 I mitt første sv tok jeg tre glukose belasningstester. Ble fulgt opp av adipol på riksen og der tar de testen to ganger i løpet av sv. Synes testen er grusom, men bedre å ta en test for mye enn en for lite i løpet av sv. Jeg hadde fine verdier alle gangene jeg tok den.... Lykke til!,,
SNURF 5 GUTTER Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Har du sukker i urinen , høy BMI eller er det sukkersjuke i familien så må du ta den. Har du spist masse søt kan du risikere at den vil slå ut sukker i urinen.
Lille*Frue* Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2011 Takker for svar..Får meg til å skjønne at det er nok av en grunn Hadde bare ikke hørt om noen som hadde tatt den flere ganger.. Ja fikk påvist sukker i urin.. Men da jeg var der så sa de at det var så lite at det var ikke noe å bry seg om.. Og ett par dager senere får jeg innkalling til glukosebelastning.. Igjen.. Skjønte bare ikke logikken dems i det her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå