Gå til innhold

Ny her inne. Flere som starter med injeksjon nå?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny her inne på dette forumet. Har " tilhørt" forumet for pcos. Har forsøkt å bli gravid med 6 doble Pergo kurer, men uten å lykkes. Nå går vi til dr. Holts på Aleris. Det viser seg nå at det er ikke bare jeg som er "problemet". Min mann har meget dårlige svømmere!

I dag, fredag 07 oktober, begynner jeg på Menopur injeksjoner. Vi skal forsøke vår første ICSI. Veldig spent og redd for at vi ikke skal klare dette!!! Også redd for å bli overstimulert!

Er det flere her som begynner på sprøyter nå eller som har noe erfaring de vil dele?

Fortsetter under...

Hei!

Vi har akkurat hatt et ivf-forsøk ved Aleris. Er veldig fornøyde, selv om jeg ikke ble gravid denne gangen.

Tenkte bare jeg skulle si noe i forhold til overstimulering. Jeg fikk veldig mange eggposer ved dette forsøket, og var til flere blodprøve og ultralydkontroller. De var litt bekymret for at jeg skulle bli overstimulert, og forbreredte meg på at forsøket kunne bli avbrutt. Blodprøvene mine var fine, så det ble gjennomført forsøk. Jeg tror nok ikke de lar deg fullføre forsøket dersom du står i fare for overstimulering. Jeg følte at de passet godt på dette, og det var veldig betryggende.

Lykke til med forsøket:-)

Tusen takk! Veldig betryggende å høre!!! Hvilken lege går du til på Aleris?

Satte akkurat min første injeksjon med menopur. Er det meningen at det skal sprenge litt der man setter sprøyta?

Masse lykke til til deg også Rugekassa!!!

Hei Poca.

Takk for tipset!!! Jeg var hos dr. Magnus på onsdag, da dr Holts ikke var på jobb denne uken. Vi ble da enige om IVF/icsi. Dr Holts mente jeg skulle ha ivm, men det mente ikke dr. Magnus. Han mente IVF/ICSI. Litt rart at de ikke er samstemte.... håper jeg da ikke valgte feil!!! Skal til Ul hos Holts på tirsdag!!!

Vi ble innkalt til Dr. Holst, men har nå vært like mye hos Dr. Holst og Dr. Magnus. Hyggelige leger begge to.

Menopur kan svi litt. Brukte som regel kanyler på 16 mm, og da synes jeg det var mindre svie enn ved kortere kanyler.

Annonse

Hei.

Jeg starter i dag på Gonal-F, skal sette den kl 18.00.

Holder til på riksen jeg, dette er vårt 2 fersk forsøk. Fra før har vi 1 fersk og 2 frys i Tromsø.

Har nå byttet til Riksen da.

Annonse

Hei Thesi,

jeg har lav AMH. Faktisk så lav at den er forenelig med overgangsalder og jeg er bare 31. Sannsynligheten for at mine forsøk ender i graviditet er så lav at riksen muligens vil avslå vår søknad om ivf. Men vi gikk til Aleris og etter hormonstimulering fikk de ut 5 egg, hvorav 4 modne. Det skal jeg bruke for alt det er verdt i diskusjon med med Riksen. Hadde innsett av ett egg igår( bare ett som ble befruktet og overlevde) Og mannen min har litt for få svømmere, men de er ihverfall gode... Så vi trenger begge litt hjelp :)

Enn du?

Hei poca.

Krysser fingrene for deg!!! Dårlig av riksen synes jeg!!! Er dette ditt første forsøk? Er det IVF eller ICSI?

Jeg har pcos og mannen min har meget trege svømmere. Veldig vanskelig å stimulere meg riktig og vi må ha ICSI pga mannen min. Vi begge trenger hjelp;) Vi har en sønn på 3 år sammen fra før av. Han fikk vi på dobbel Pergotime (hormonkur). Testet aldri mannen min da. Nå har vi forsøkt å bli gravide i nesten 1 1/2 år. Spurte gynekologen min om mer utredning og hjelp, men hun mente det ikke trengtes. Tok derfor kontakt med Aleris som fant ut at det også var noe feil med mannen min. Ikke rart jeg ikke har blitt gravid!!! Føler nå at vi heller ikke har tid til å stå i kø for å ta det offentlig, derfor betaler vi for det privat.

Heia :)

Her er det påvist dårlige svømmere hos mannen min. I fjor okt fikk han i tillegg testis cancer (kreft i testikkelen), "heldigvis" i den som fra før var liten og noe"ødelagt".

Hadde vårt første icsi i mars 08.

Hei igjen.

Vi er hittil veldig fornøyd med Aleris. Skal ta blodprøve og ultralyd i morgen. Synes jeg allerede kjenner virkningen av sprøytene på eggstokkene. Er det vanlig? Startet jo med sprøyter nå på fredag.... Kanskje det er hjernen min som spiller meg et puss. ;) ?! Meget spent på hva de sier hos Aleris i morgen!!!

Hei

Jeg begynner med Gonal-F i morgen...Spennende greier det her, vi skal på ny ultralyd den 21 okt for å sjekke folikkler... Så bærer det til Maigaard klinikken i Danmark etter det. Skal også på samtale på riksen den 14 okt.. Så sitter den ikke i danmark nå så blir det nytt forsøk her hjemme ved juletider...Lykke til alle sammen..

Hei.

Spennende tider dette her!!! Var på Aleris til Ul i dag. Det så greit ut. Vi håper på å ta ut egg neste onsdag og sette dem inn igjen neste fredag, hvis alt går etter planen...:) Legen var litt bekymret for overstimulering, så vi krysser fingrene.

Når vi satt og ventet på å komme inn til legen, var det et sterkt fortvilet par som kom ut fra legen og ble fulgt inn til sykepleierne. Tårene fosset og du så tydelig sorg og redsel... Jeg unner absolutt ingen å få dårlig nytt!!! Er livredd for at det en dag kan være meg. Hvis jeg får beskjed om at vi ikke kan bli gravide etter gjentatte forsøk, vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal takle det!!!

Håper på et lykkelig resultat for alle!!!!

Forresten; .....

BareLykke eller noen andre ..... er det mulig å gå både hos riksen og maigaard klinikken? Blir det da færre forsøk på riksen? Gjelder det samme for andre behandlingssteder?

Masse lykke til!!!

Hallo alle sammen. Slenger meg litt innom her jeg :)

Har satt den første sprøyta i dag (gonal-f). Syns alltid det er så lenge til de sprøytene skal settes, men plutselig så er dagen her :)

Dette er 2 private forsøk, vi holder til på Klinikk Hausken.

Måtte det bli masse sommerbabyer ut av dette :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...