Gå til innhold

Begynne å jobbe når Mini er 8,5 mnd- flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mini blir straks 7 mnd og jeg skal snart tilbake på jobb!!! Jeg kjenner at jeg får hjertebank og blir litt stressa: hvor ble hele permisjonen av??? Nå når vi endelig begynner å få litt bedre netter og litt system på dagene, så er det pappas tur.

Vi har 100% perm, og gjorde en liten vri: nå når jeg er ferdig med mine 36 uker tar pappa sine 10 før jeg tar ca 10 nye uker uten lønn. Hvor lenge den perioden blir avhenger av bhgplass.....spørs om vi får det fra mars/april. Grunnen til at pappa tar sine uker innimellom er hans jobb. "Årets høydepunkt" på jobb er i feb og mars- det er også da det er mulighet for mye overtid og ekstra penger;) så han ville gjerne få med seg den perioden. Kjenner nå at jeg synes det er tidlig å begynne på igjen, men det må jo være flere som begynner når babyen er 6, 7 eller 8 måneder?

Noen som kan "trøste"litt? :)

Mini er veldig interessert i mat, så om vi øker antall måltider fremover kan det hende han er ferdig med puppen på dagtid innen 1.desember.

Får en myk start, da. tre og en halv ukes jobbing før halvannen ukes juleferie.

Skrevet

Lillebror rekker ikke å fylle 9 måneder før jeg skal tilbake i jobb. Jeg skal begynne rett etter nyttår. Jeg gru-gleder meg kan jeg vil si. Gleder meg til selve jobben, samtidig som jeg gruer meg til at denne epoken er over. Rolige dager, masse tid med lillebror, ingen vekkeklokke osv. Jeg pendler en time hver vei og har en ganske krevende jobb, så jeg kommer nok til å merke det. Har tenkt å avvenne han fra puppen i løpet av desember, jeg orker ikke pumpe-styret.

Gjorde det samme med nummer 1, og de ukene hvor jeg jobbet og pappaen var hjemme, var LUKSUS!!!:)

Skrevet

Åh, permisjonen har gått så utrolig fort! Jeg begynner å jobbe om 10 dager, skjønner det egentlig ikke :/ Lillegutt er da 8,5 mnd. Da skal pappan være hjemme ut året, så er det barnehage. Og ja, det er typisk at man får rutiner i dagene og så tar mennene over, hehe. Lillegutt har kutta ut puppen helt selv, så slipper å trappe ned heldigvis. Kan ikke gi så mye trøst egentlig, men tenker at man tilpasser seg det også. Men, kommer til å savne morgenene uten vekkeklokke og med god tid :)

Skrevet

Jeg har og 100%, så jeg må dessverre tilbake på jobb når vesla er 7,5 mnd gammel. Det kommer til å bli tøfft, siden man fremdeles ammer litt om natten enda.

Er definitivt ikke klar for jobb da, men jeg må.

Har laaaange dager på jobb, kl 0800-1630 hver dag. Så jeg er ikke hjemme før kl 1700.

Skrevet

Jobben min ble lagt ned i permisjonen :( Jeg gledet meg til å komme tilbake i jobb igjen da vesla var nesten 9 mnd,(hun har hatt kolikk og jeg selv barselsdepresjon så¨ingen trivelig permisjonstid) men ting ble litt annerledes enn tenkt...Fått meg et par ekstrajobber slik at jeg kan legge meg opp litt penger til jeg ikke lenger får oppsigelseslønn fra arbeidsgiver(siste lønn i november). Babyen min har ikke fått barnehageplass ennå heller, så vanskelig for meg å søke på noen fast stilling. Håper ting kan ordne seg på nyåret med både det ene og andre! Litt styrete når pappaen er ferdig med sin perm midt i november, for da blir det masse kveldsjobbing, så blir lite familietid før jul :/

Men som svar på hovedinnlegget - jeg skulle GJERNE hatt en "vanlig" 100% stilling nå med normale arbeidstider! Lettere å få rutiner på ting med ungene også da...

Skrevet

Jeg begynte å jobbe når lille var 6mnd. Er borte fra henne bare to dager i uka, har henne med meg ellers og jobber 80% På denne måten får vi strekt permisjonen veldig. Jeg storkoser meg og det gjør pappan også. Vi blir begge godt kjent med henne og forstår veldig godt hvordan den andre har det etter en dag med henne. Vi rekker å glede oss til jobb og samtidig savne henne når vi er der.

For oss har dette vært en super løsning. Hun får et måltid med grønnsaksmos og en flaske morsmelk mens jeg er borte og det fungerer topp. Om hun blir sulten finner pappan bare fram litt frukt el.

Anbefaler å prøve ut/komme inn i rutiner i forhold til mat før man skal begynne å jobbe. Ellers så må du bare trøste deg med at det er en kjempe fin mulighet for pappan! :)

Skrevet

Jeg skal jobbe etter jul når mini er 8.5 måneder. Gleder meg til å begynne å jobbe og tilværelse med hjemmeværende mann. Men gruer meg til mindre tid med junior selvsagt. Har lyst til å fortsette å amme morgen og kveld og kanskje pumpe et måltid i løpet av dagen som jr kan få på flaske dagen etter. Pappaen er fantastisk med ham så jeg gleder meg jo også over at de to kommer til å kose seg glugg i hjæl.

Skrevet

Her begynner jeg på jobb en uke før hun blir 9mnd. Dvs rett over nyttår. Blir godt å komme tilbake til "voksenlivet" men denne gangen kommer jeg til å savne permisjonslivet. Med førstemann var det så mye styr at jeg lengtet etter jobb en periode, men denne gangen har jeg kost meg så mye mye mer. Gruer meg og gleder meg på samme tid. Heldigvis nesten tre mnd igjen da!

Håper jeg ammer fortsatt når jeg begynner å jobbe slik at jeg kan få en time ammerfri, hehe.

Skrevet

Eg gleder meg til å begynne på jobb igjen eg. Treffe arbeidskollagaer, sitte å skravle hele natten, strikke, slappe av (jobber natt) Kommer fremdeles til å være med lille gutten min de dagene jeg ikke jobber natt.

Skrevet

Jada, går tilbake til jobb om 2 uker, da han er litt over 8 mnd. Vi har tatt 100%, men mannen skal fylle på med ulønnet etter 13. Januar. Jeg gleder meg til å jobbe, men er spent på hvilke oppgaver som venter. Har kjedet meg før i denne jobben og vurderer å bytte, men den er ideell med tanke på barn, da så skal se litt an. Det gikk ikke som planlagt med å avvikle amminga til jobbstart, og jeg vil gjerne la det gå naturlig over, så foreløpig skal det ammes morgen, middag, kveld, og natt hvis det trengs og jeg fikser arbeidsdagen! Gleder meg også for pappan sin skyld som nå føler at gutten er vel mye mammadalt;-)

Skrevet

Jeg begynner å jobbe om en uke, og da er mine nesten 9 mnd. Gleder meg litt til å jobbe igjen,men gruer meg til å se de så lite i løpet av dagen. Tror det kan være godt med litt "alene tid" på jobb, men permisjonen har gått utrolig fort, og jeg trodde jeg skulle vært mer klar for jobb enn jeg er nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...