##Luca## Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Hei Håper noen vil ta seg tid til å svare meg. Er bare så utrolig lei meg akkurat nå... Er bare 4 uker på vei, og påvist soppinfeksjon og bakteriell vaginose (garnella). Har symptomer i form av kløe og svie. Legen min sier at det ikke er noen behandling før man er over i 2. trimester, og at man kan bli bra på egen hånd. Tatt canesten-kur, men sliter fortsatt med mye kløe og svie. Ba om å bli henvist til gynekolog, og skal ringe de på mandag. Legen min sa at det er økt forekomst av abort, senabort og for tidlig fødsel med bakteriell vaginose. Nå er jeg bare helt nedbrutt - måtte gå tidlig hjem fra jobb fordi jeg ble så lei meg:( Noen med erfaringer?
♥ Min engel ♥ Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noe svar. Men tenker at du kanskje skal legge dette ut på forumet "spørr jordmødrene" også? De har kanskje gode og utfyllende svar til deg Masse lykke til
<3 mine søte små<3 Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 har selv hatt bakt vaginose et par ganger.. ikke dette sv men det forrige..og allt gikk bra:) kan hjelpe å smøre med kremer eller ojle. kald dusj nedentil på kvelden hjalp meg. legen din gav deg sikkert bare info pga han er pliktet til å informere. så lenge du ikke blør eller har vondt, så ville ikke jeg bekymret meg. har du fått jm? hvis ikke snakk med en jm, de har ofte bedre tid og kan forklare bedre:)
##Luca## Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2011 Takk for svar, dere to. Har roet meg en tanke ned nå, får bare håpe på det beste. Noen som har erfaring med vivag-tabletter? Jeg skal uansett høre med gynekolog før jeg evt tar dette da jeg ikke vet hvordan det vil fungere med soppinfeksjonen (håper jeg snart er kvitt den da). Uff, man føler seg ikke helt vel med alt dette. Og så tar det neste bort hele gleden over å finne ut at man er gravid..
mami 07 *fødeklar* Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 hei ) jeg fikk bakt. vag i første trimester og jeg skjønner ikke helt hvem som har rett og hvem som har feil her for jeg fikk en krem jeg skulle smøre inni "hula" i en uke og legen min sa at det var ikke noe farlig for hverken foster eller svangerskap. jeg husker ikke hva denne kremen het men den funka veldig bra og det gikk bra med svangerskapet også for prinsessa mi kommer jo ut på onsdag ) og når det kommer til vivag så fikk jeg også beskjed om at det var bare bra å ta de ;o) håper du blir bedre snart,jeg vet selv hvor jæ_lig det er å gå med de plagene der,så masse lykke til ihvertfall
-98-11-13 Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Du må ta 6dagers kuren til canesten, så må du ta en i uken for å holde det ved like. Jeg har brukt noen pakker med canesten i dette svangerskapet. men bare 6dagerskruen som har hjulpet.
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Hei hei Jeg hadde BV hele svangerskapet sist gang, og det var ingenting galt med lille Fikk heller ikke noe beskjed fra legen om at det kunne føre til skade på fosteret eller ha noe å si på graviditeten. Eneste var at jeg IKKE fikk behandling før ETTER fødsel, pga usikker virkning på fostret hvis man fikk kur under svangerskapet! Symptomene mine var økt "grønn" utflod som luktet noe helt J*****, og at det kunne klø en del. Brukte myyyye truseinlegg det svangerskapet for å si det slik Tenker at du bare kan slappe av jeg
Håper_og_tror Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har vært plaget med soppinfeksjoner hele dette svangerskapet. Har gått på 4 canestenkurer som har hjulpet, men så har det kommet tilbake igjen etter noen uker. Utrolig frustrerende. Er nå i 3 trimester og sist jeg var til legen fikk jeg diflucan tbl som engangskur. Denne hjalp med en gang og nå ser det ut til at jeg endelig er kvitt dritten. Men denne tabletten kan visst tas kun i 3 trimester sa legen. Lykke til videre. Du blir nok kvitt det etterhvert du åsså
##Luca## Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2011 Godt å høre at jeg er ikke helt alene om å kjenne til dette problemet. Legen sa at hun kunne skrive ut en resept til meg for bakteriell vaginose allerede nå, men at det var usikkerhet i forhold til påvirkning av foster. Hvis jeg var så plaget at jeg ikke klarte å sitte osv. Det er jeg heldigvis ikke. Kløen har roet seg betraktelig etter jeg tok 1-dags kur nr.2 (1 uke etter 1-dags kur nr.1). Fikk egentlig beskjed om å ta 6-dagers kuren, men jeg var litt ulydig og tok 1-dags kuren da det er det som er anbefalt for gravide på Canesten sin produktside. Tror jeg slår til med en 6-dagers kur om soppen henger igjen. Føler liksom en spenning i underlivet, men det vet jeg ikke om er graviditets-symptomer eller symptomer på bakteriell vaginose. I går leste jeg så mye på nettet, at jeg var overbevist om at jeg kom til å abortere. Da hjelper det veldig å lese svarene deres. Takk!!!
##Luca## Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2011 Går litt fort her, ser jeg. Kurene jeg har tatt, er canesten-kurer. Ikke tatt noe for bakteriell vaginose.
madame Mim Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 Hei jeg svarer deg på denne. Prøv å drikk ett glass biola daglig. Inneholder melkesyrer som kan bidra med å opprettholde miljøet normalt. Bakteriell vaginose, er en "ubalanse" av normalbakterier. Jeg har ett svangerskap bak meg i fjor som endte med en ekstrem prematur fødsel pga ubehandlet bakteriell vagione. Har fårstått det slik at det er sjelden det skjer, men det kan skje. Hos meg hadde denne ubalnsen gått opp og gitt infeksjon i livmoren. I fjor da jeg gikk gravid fikk jeg beskjed hos leger at det ikke var nødvendig med behandlig av bakteriell vaginose da kroppen som regel ordner opp selv. Derfor fikk jeg ikke behandling. Er gravid på nytt og har fra dag 1 vært plaget med bateriell vagionse. Går hos en privta gynekolig meg mange års fartstid, og har hatt en rekke kurer ( dalacin kps) som føres inn i vagina 3 kvelder på rad. Hun sa at det IKKE var farlig for foster å få behandlig i 1 trimester. Er nå 23 uker på vei og har tatt mange kurer. Fostret vokser og alt ser normalt ut. Men kroppen min greier ikke å oppretttholde normalt miljø der nede. Bare spørr Om å få komme til gynekolog. De er ekspertene på dette. Skreiv ikke dette her for å skremme deg. Å vil understreke på nytt at det er sjelden å miste et barn pga bakteriell vaginose. Men at man skal være obs og få rett hjelp hos de rette legene. Lykke til
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Ikke ha sex hvertfall
##Luca## Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2011 Fint med innspill fra deg og madame Mim, du skremmer ikke meg. Får virkelig håpe alt går bra for deg denne gangen! Skal til gynekolog om et par timer, blir spennende å høre hva han sier. Er ikke noe særlig plaget i disse dager så lenge jeg smører meg med canesten-krem hver 8 time. Har begynt å drikke biola også. Hadde jo vært supert om det gikk over av seg selv... Synes det står veldig mye forskjellig på nettet, men kildene er jo også av ulik dato da... Madame Mim; har du noe greie på hva utsiktene er mtp senabort og for tidlig fødsel med behandlet kontra ubehandlet bakteriell vaginose? Og hvor stor er egentlig sjansen for senabort med bakteriell vaginose? Har et helt A4 ark med spørsmål til gynekologen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå