-lykken er 3- Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 Er det flere enn meg som synes at den størrelsen som blir nevnt her inne er noe lavere enn det som f.eks. blir sagt hos jordmor? Jeg har gått til jevnlig vekstestimering pga. at jeg bl.a bruker Prednisolon, som kan være veksthemmende for babyen.... Har hele tiden ligget innenfor normalen ifølge jordmor, og lillegutt er estimert til å bli ca. 3500 gram ved fødsel, hvis han fortsetter å vokse som nå og blir født ved termin- altså helt gjennomsnittlig! Men her inne, har han hele tiden ligget over vekta som er angitt....
Lykkelita<3 Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 Har også inntrykk av at størrelsen som står her inne er litt lav. Jeg er også medlem på Babyverden og der er vekten på babyen høyere enn den som står her. Her på BAM står det at denne uken skal babyen være 40 cm og veie ca 1500 g, mens det på Babyverden står 38 cm og 1800 g. Jeg går utifra noe mellom de to tallene. (Jeg er 32+1 i dag)
vi3 Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Har ikke registrert meg det... 3500 gram er gj.vekta- gutter noe tyngre. Uansett er det jo betryggende å vite at din baby ligger rundt gj.snitt )
EiAndr Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 se på mitt innlegg "37+5" på jordmor siden... der har hun svart på nettopp dette )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå