Gå til innhold

Noen der ute som planlegger å bli/er gravid i Danmark?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fedt!

Håper vi blir gravid samtidig!

Er selv 29 år, og i 4. pp jeg óg, ca :-)

Testet positivt for 3 dager siden, men er rimelig sikker på at jeg har hatt en SA.. Skal ta en test i morgen og se hva den sier.

Hvor lenge har du bodd i DK? Jeg er her på mitt 2. år.

Annonse

Jeg har bodd i DK i 7 år, så det er ved å bli en stund :)

Hadde selv en SA i uke 7 i august, noe som absolutt ikke var morsomt, så jeg håper det går fint med deg. Jeg skal teste i helgen, så det blir spennende å se om det har klaffet denne gangen. Håper, håper, håper! :)

Oi, du har vært her lenge jo :-)

Huff, det er så kjipt.. Jeg hadde også en SA i oktober i fjor...

Derfor er jeg såå redd for at det skal skje igjen... :-S

Hoppet på p-piller igjen frem til mars i år. Så var vi klare for å prøve igjen.

Vi skulle ut å reise, det var derfor vi fant det smartest å drøye det litt.

Ja ja, får vel bare se positivt på det at vi faktisk er i stand til å få barn :-)

Blir spennende å se i helgen -Du må si hvordan det gikk!!

Jeg krysser fingrene for deg.

• 2 uker senere...

Hei Vimseguri.

Hvordan går det med deg?

Jeg er 6+4 i dag, og har fortsatt symptomer... Meen får jevnlig brunlig utflod, så er veldig skeptisk på at dette skal gå bra :-/

Skal ikke til legen før om et par uker. Åååh, det er nesten uutholdelig. Tror jeg må ringe å be om en tidligere time :-S

Annonse

Det går fortsatt bra med meg :) Jeg er 6+2 i dag, men er fortsatt nervøs. Jeg mistet 6+4 sist, så klarer ikke å slappe helt av enda. Har vurdert om jeg skal bestille en tidlig scanning bare for å få det bekreftet og kunne nyte det litt mere..

Har nesten ingen symptomer, så jeg håper bare jeg er heldig og at det fortsetter sånn fremover :)

Kanskje en god idé at du får en tidligere legetime. Absolutt ikke gøy å gå rundt og være bekymret. Heldigvis kan alt være normalt selv om du har brunlig utflod og siden du har hatt det en stund, uten blødning, så ser det jo positivt ut syns jeg :)

Spennende ting vi har gang i nå og ikke minst en spennende periode :)

Ja, fantastisk!! Skriver en melding til legen med det samme jeg. Det brunlige har faktisk forsvunnet nå, men hvis det kommer tilbake ringer jeg legen :-) Er fortsatt øm og tung i brystene (AU!) Så krysser fingrene. Hos meg gikk det galt i uke 6+6 sist. :-S

Gruer meg til helga. Skal på helgetur med en stor gjeng, og det pleier å være et hedundrendes fyllekalas. Får ta med alkoholfritt øl i taska. Haha!

... Litt kjekt og å lure folk trilll rundt :-P

• 2 uker senere...

Hei hå!

Joda, jeg håper det går fint her inni magen :-S

Huff, stakkars som er kvalm. Det slipper jeg heldigvis, ser det ut til.

Var til 1. gangs sjekk hos legen i går. Så nå venter jeg bare på å bli innkalt til UL. Gleder meg sååå til å se, og håper alt er i skjønneste orden..

Av symptomer har jeg fortsatt meget ømme bryster og en større apetitt enn vanlig. Ingen flere blødninger, så krysser fingrene...

Bor du sentralt? Tenk om vi havner i samme barselgruppe :-D

Så bra.. :) Jeg skal først til legen i neste uke, blir veldig spennende.

Jeg bor sentralt ja, hadde jo vært superkoselig om vi kom i samme barselgruppe.. hvis ikke, så er det jo ingenting i veien med å ta noen lange gåturer sammen, vi har jo termin forholdsvis nærme hverandre tror jeg :)

Gøy at det er andre gravide norske her :D

Ja, det kunne jo vært kos :-)

Det føles læiksom litt trygt å vite at det er andre gravide nordmenn i Aarhus. Vet ikke helt hvorfor :-)

Har du fortalt det til noen ennå? Jeg fortalte det til foreldrene mine og broremann i helga da vi var i Norge. Skal fortelle det til kjærestens familie i dag. :-S Det er jo litt riski, men klarer bare ikke holde på det lenger..

Venter nok en uke eller to med å si det til min beste venninne..

Heia!

Hvordan går det med deg? Nå har jeg sagt det til den nærmeste familie, og mine to nærmeste venninner.. Puh, skummelt! Men de ble totalt overlykkelige hele gjengen. Pappa har til og med funnet navn allerede...

:-S Jeg var litt redd for overivrighet...

.. Skal til UL den 9.12. Huff og huff så spennende det blir.. Har du fått tid til det? Er jo ennå veldig skeptisk på at alt står bra til, og velger å være det frem til jeg evt. får bekreftet at alt er ok. :-)

Hmm.. Jeg håber det går bra med den lille, men jeg syns selv at jeg lider litt for tiden. Kaster opp flere ganger hver eneste dag, så det er ikke mye energi til overs syns jeg. Spesielt ikke når jeg også prøver å passe jobben ;)

Var til 1. legebesøk tirsdag, så nå venter jeg også bare til innkallelse til scanning. Håper jeg får brev like raskt som deg :)

Vi har ikke fortalt det til noen enda og håper vi kan vente til vi er 12 uker med å fortelle det :-)

Formen er fortsatt bra? Og det er ikke mere tegn til den dumme plettblødningen?

Jeg klarte ikke å vente med å fortelle det til mamma og pappa da jeg var der oppe. Ville helst si det ansikt til ansikt, og det er aalt for lenge til jul.

Ellers så pleier jeg å være litt av ei partyløve, så jeg ble nødt til å alliere meg med et par venninner :-P Skulle ellers ønske jeg klarte å vente til uke 12.. :-)

Plettblødningen har stoppa helt, og det er jeg glad for!

Synes selv jeg begynner å få litt flesk på magen, men det kan også være alle kakene og snopet jeg har spist den siste tiden :-S

Hååper det er lillebolla som breder seg der inni heller..

Jeg fikk vel innkaldelse 1 uke etter jeg hadde vært hos legen, så den er nok like om hjørnet, skal du se :-)

Ønsker deg ellers en riktig god helg!!

• 2 uker senere...

Så er det ikke lenge til!!! Jeg skal scannes mandag, så jeg ligger ikke så langt etter deg. Veldig spennende!

Jeg sliter fortsatt med masse kvalme og oppkast og håper virkelig snart det er på bedringens vei. Syns det er ved å være veldig slitsomt nå :( Vekta er den samme som før, men kanskje ikke så rart når jeg ikke klarer å holde på det jeg tar inn.

Lykke til på fredag - jeg krysser alt jeg har :-)

Heihei!

Da har jeg vært til nakkefoldscanning hos verden søteste jordmor.

Det gikk supergodt, og den lille romsterte rundt der inni. Veldig fasinerende at det finnes så mye liv der inne, som man slett ikke kan merke!!

Jeg er visst 12+6 på vei i dag, og ikke 12+0 som jeg trodde :-)

Nå er det min tur til å krysse alt hva jeg har for deg på mandag :-)

Det går nok sååå fint!

Gleder meg til å høre fra deg!

Masse god helg fra lykkelige meg :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...